ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בכנס הרצליה וחזר על מחויבותו לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים, כפי שהציג ב"נאום בר אילן" ב-2009.



"אני לא רוצה פיתרון של מדינה אחת, אני מחויב לשתי מדינות, כפי שאמרתי בנאום בר אילן. אני מדבר על מדינה מפורזת שתכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי", אמר נתניהו והדגיש כי אלו אינם תנאים לכניסה למשא ומתן עם הפלסטינים, אלא תנאים לסיומו המוצלח של המשא ומתן להשגת שלום "יציב ובר קיימא". 
לדבריו, "השאלה המרכזית היא איך אתה מצליח להבטיח שאם נעזוב את השטחים, מה שקרה בלבנון ועזה לא יחזור על עצמו. אלו לא גחמות, איך אתה מונע מנהרות מעזה לישראל ואיך אתה מונע מנהרות מקלקיליה לכפר סבא". לדברי נתניהו, "הבעיה בעזה היא לא הברחת נשק, אלא ייצור עצמי שלו. מה שצריך זה רק להבריח כמה מהנדסים, מתכות וכמה מכולות ואתה מייצר לא צינורות, אלא צינורות עם הכוונה מדויקת. זה קורה בעזה, כי אנחנו לא שם. זה לא קורה ברמאללה, כי כשצריך אנחנו שם. בסופו של דבר, שדרת הביטחון האמיתית היא היכולת של ישראל, לכן השאלה של פירוז באיו"ש היא לא טרוויאלית. היא לא נפתרת רק על ידי חסימת הגבול". 

נתניהו הוסיף: "אנחנו עסוקים בשאלה איפה יהיה הגבול ומה עם הצד השני שלו? האם תהיה שם עוד עזה? צריך לתת לזה פיתרונות. זה לא דבר של מה בכך. כבר שש וחצי שנים אני מנסה לדבר עם אבו מאזן. הקפאתי התנחלויות במשך כמעט שנה. בחודש העשירי הוא דרש עוד הקפאה. אמרתי לו בוא נדבר על הדברים האלה, אני בטוח שיש לך מה להגיד, אבל למה שידבר איתי אם הוא יכול לדבר עם ועדה בינלאומית שמאשימה את ישראל על כך שאין שיחות שלום". 

ישראל מעצמת סייבר


בפתח דבריו התייחס נתניהו למיצוב ישראל כמדינת סייבר: "ישראל היא מעצמה דיגיטלית עולמית. המשימה שלנו היא קודם כל לבסס את העוצמות האלה, גם כדי להדוף את האיומים וגם כדי לחזק את המדינה שלנו, להצמיח אותה  ולתת לה את היכולת לאפשר לנו חיים טובים ובטוחים יותר. ישראל חזקה תוכל לא רק לשרוד במרחב הקשה אלא גם לעשות שלום בסופו של דבר". הוא הוסיף כי חוזקה של ישראל מתבטא בהרבה תחומים, "אבל אין לנו עוצמה לא בטחונית ולא מדינית בלי כלכלית. לכן אחת המשימות שלקחתי על עצמי במהלך שרותי כראש הממשלה זה לחזק את כלכלת ישראל. להוציא אותה מכלכלה רכוזית לכלכלה פתוחה שיכולה להתחרות במרחב העולמי. ולא זה המקום לפרט".



איראן מדינה מורכבת


"איראן מציבה איום קונבנציונלי בדמות שליחיה וחיליה הפרושים בעירק, סוריה ולבנון מול הגולן ועזה", הוסיף ראש הממשלה, "היא שולחת את כפות הנמר שלה בנשק מיוחד שעיקרו כרגע מכוון אלינו. יש לה רשת טרור שפרושה בחמש יבשות והיא מדינה מאוד מורכבת".



נתניהו דיבר על תעשית הנשק המקיפה של איראן: "יש לה 50 אלף איש שעובדים ומייצרים נשק מאוד מתוחכם ומדויק שהופך להיות בעיה. לווינים, צוללות, כל סוגי הנשק. הם עובדים בצורה מרשימה. קצב הפעולה שלהם הוא מהיר מאוד. אבל לאיראן יש בעיה, הם זקוקים לכסף ואין להם מספיק כסף".



לדבריו, מהרגע שיוסר מעל איראן לחץ הסנקציות "קופתה תתמלא בעשרות ואולי מאות מליארדים של דולרים, שיתדלקו את כל מעשי התוקפנות של איראן, אז למה לתת להם" הוא שאל.