בוועדות הכנסת השונות ציינו אתמול את שבוע המודעות וההזדהות עם ציבור העיוורים ולקויי הראייה בישראל, שהחל בשבת האחרונה  ב"בליינד דיי", ה-6.6, תאריך שנבחר בגלל המושג מעולם רפואת העיניים, "רואים 6/6" שמבטא ראייה תקינה לחלוטין. 



בישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אמר עודד בשן, מנכ"ל "מגדל אור", מרכז שיקום לעיוורים ולקויי ראייה, כי פחות מ-15% מהאנשים עם לקויות ראייה משולבים בשוק העבודה הפרטי והזהיר: "אם לא ניצור סביבת עבודה מונגשת אצל המעסיקים, כל השקעת המדינה באוכלוסיית לקויי הראייה יורדת לטמיון. מעסיק נדרש להוציא כיום מכיסו הפרטי עד 5,000 שקל לצורך ציוד מיוחד עבור עובד עיוור". 
 
בתגובה, אמר בדיון מנהל תחום ההתאמות במשרד הכלכלה, מיכאל מורג, כי המדינה מעניקה עד 60 אלף שקל למעסיק עבור עובד עיוור ואישר כי המעסיק נדרש, במקביל, להשתתפות של בין 1,000 ל-5,000 שקל. עם זאת, הוא הדגיש: "בקרוב נגיש תקנות הממליצות לבטל השתתפות המעסיק".

בוטלה הבדיקה הנוספת
בדיון שהתקיים אתמול בוועדת ביקורת המדינה, נחשף כי הביטוח הלאומי ביטל את הצורך בבדיקה נוספת לעיוורים שכבר אושרו ככאלו במשרד הרווחה. עד לא מכבר, גם לאחר אישור משרד הרווחה, קיבלו העיוורים תעודה המעניקה להם 90% נכות, ועדיין נאלצו לעבור בדיקה נוספת תקופתית במסגרת ועדה רפואית כדי לחדש את זכאותם לקצבת נכות. 
 
יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה: "תוקן עוול בן שנים, ועתה חובה לטפל בהרחבת היקף דמי הליווי לעיוורים שלא עודכנו כבר כ-30 שנה". בתגובה הבטיח מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, כי יבחן מחדש את ההגדרה לדמי הליווי ואת ההיקף שלהם.