הוועדה לשמירת הסביבה החופית במשרד הפנים, הפועלת לצד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, החליטה לפני זמן קצר (רביעי) להכיר בכל אזור חוף פלמחים כגן לאומי, ולאשר הלכה למעשה את התכנית שהגישה רשות הטבע והגנים.



הוועדה קיבלה בכך את עמדת המשרד להגנת הסביבה. בכך בא הקץ לתכנית כפר הנופש בחוף פלמחים אשר סוכלה עוד בהחלטת ועדת התכנון המחוזית בדצמבר האחרון, בתום מאבק ציבורי בן ארבע שנים של ארגוני הסביבה והמשרד להגנת הסביבה.כעת הושלם המהלך עם ההכרזה על האזור כולו כגן לאומי.



התכנית הוכנה על ידי רשות הטבע והגנים בעקבות החלטת הממשלה משנת 2010 שקבעה כי יש לדון מחדש בתכנית להקים כפר נופש בחוף פלמחים בעקבות המאבק נגד התכנית. כאמור, לפני כחצי שנה אושרה התוכנית בוועדה המחוזית מרכז וכעת היא תועבר להפקדה להערות הציבור.



מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "מדובר במאבק חשוב על עתיד אחד החופים היפים ביותר בישראל. חוף פלמחים הינו החוף הפראי והטבעי היחיד בין אשדוד לבית ינאי, וביטול כפר הנופש יביא לשימורו ככזה. מדובר בהחלטה היסטורית המהווה תקדים לפיו טובת הכלל חשובה יותר מאינטרס צר כזה או אחר. חוף הים שייך לכלל הציבור לכן כל הציבור זכאי ליהנות ממנו".