פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הודיעה היום (רביעי) לעורכי דינם של שישה חשודים, בניהם אלון חסן, בפרשת נמל אשדוד, כי היא שוקלת להעמידם לדין בעבירות שונות – כל אחד לפי חלקו – וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, שי ניצן.



החשודים הם כאמור, אלון חסן – יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, שמואשם בלקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, הלבנת הון, עבירות מס ועוד; שוקי סגיס – מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר - שמואשם במרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; דוד חסן, יניב בלטר ואורי בלטר – שעל פי כתב החשדות שהועבר לחשודים היו שותפיו לעסקים של אלון חסן - קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מס ועוד. כן נשקלת העמדתם לדין כשותפים ללקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד. לדויד חסן וליניב בלטר מיוחסת גם עבירת סחיטה באיומים; חברת "דנה לוגיסטיקה"- שלפי החשד כל החשודים, מלבד שוקי סגיס, היו בעלי אינטרסים כלכליים בה - קשירת קשר לביצוע פשע (הלבנת הון ושוחד), לקיחה ובקשת שוחד, איסור הלבנת הון, עבירות מס ועוד.



חקירת הפרשה החלה במסגרת כוח המשימה "נמלי ים" ונוהלה ע"י להב 433 (יאל"כ) שבמשטרת ישראל, יחד עם יחידת יהלו"ם שברשות המיסים, בליווי צמוד של פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי) והרשות לאיסור הלבנת הון. על פי כתב החשדות שנשלח למעורבים, אלון חסן ומנכ"ל הנמל סגיס, בצוותא עם יתר החשודים, פעלו לשם קבלת טובות הנאה אסורות לאלון חסן ולמקורביו, בהיקף של מיליוני שקלים, מפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד במהלך השנים 2013-2010, וזאת, בין היתר, על ידי ניצול מעמדו של חסן להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה, שבעליה היו קשורים אליו קשר הדוק.



על פי כתב החשדות, בתקופה לעיל, אפשרו שוקי סגיס ואלון חסן לחברת דנה לוגיסטיקה, שהינה חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של אלון חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של אלון חסן ומקורביו. בכתב החשדות נטען כי אלון חסן ושוקי סגיס פעלו, לכאורה, בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי, ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל.



על פי החשד, כל החשודים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובועד העובדים, והציגו בכזב את חברת דנה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו. התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו להתקשר בהן עם חברת דנה לוגיסטיקה, הזרימו לקופתה של חברת דנה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.



עוד על פי כתב החשדות, אלון חסן, לצד עבודתו בתפקיד יו"ר ועד נמל אשדוד, החזיק גם בעסקים פרטיים, לרבות חברת הופס העוסקת בייצור חומרי ניקוי. נוכח מודעתו של חסן למניעה המשפטית באשר ליכולתן של חברות שבבעלותו לספק מוצרים ושירותים ישירות לנמל, התקשר חסן עם חברה אחרת, המוחזקת בבעלות קרובת משפחתו וחברו, ופעל בעצמו ובאמצעות עובדי נמל אחרים מטעמו, לעתים תוך הפעלת לחץ ובמרמה, כדי להבטיח שהצעות המחיר שהוגשו על ידי חברה זו הן שיזכו במכרזי הנמל. בדרך זו הצליח חסן לוודא שהחברה שהוא בעליה תספק לנמל - תחת מסווה ובמרמה - את חומרי הניקוי באופן קבוע, בהיקף שהגיע לכמיליון שקלים במהלך השנים 2013-2010, וזאת תוך ביצוע עבירות מרמה והלבנת הון.



על פי החשד, פעל אלון חסן בניגוד עניינים חריף, תוך פגיעה באינטרסים של חברת הנמל, בטוהר המידות ובאמון הציבור בחברת הנמל ועובדיה וכן פגע גם בשוויון הזדמנויות ובטוהר הליך הצעות המחיר בנמל כלפי ספקים וביכולת הנמל להשיג התקשרויות כדאיות יותר. על פי החשד, המנכ"ל דאז, שוקי סגיס, ידע על הבעייתיות בהקשר זה, ואף על פי כן נמנע באופן שיטתי מלעצור התקשרות פסולה זו.