צה״ל נעתר לכקשתה של רנה חבר, אמו של החייל הנעדר זה 18 שנה, גיא חבר, והודיע כי יבחן מחדש את התיק. את ההחלטה על הקמת ועדת החקירה המיוחדת קיבל ראש אכ״א (אגף כוח אדם), אלוף חגי טופולינסקי. בני  משפחת חבר הודיעו כבר כי הם מחפשים בימים אלה אחר שופט שיסכים לעמוד בראש הוועדה.
בראיון בלעדי ל״מעריב־סופהשבוע״, שהעניקה ביחד עם בתה, שיר, מספרת האם רנה חבר על ההתרגשות שחשה עם קבלת ההחלטה על הקמת הוועדה, שהגיעה בדיוק ביום שבו אמור היה גיא לחגוג את יום הולדתו ה־38, כמו גם מהשינוי המבורך בחיי המשפחה - שיר נושאת ברחמה את הנכד הראשון לבית חבר שצפוי להיוולד בעוד כחודשיים, ויישא את שמו של דודו הנעדר.

רנה חבר ובתה שיר, על שער מוסף "מעריב סופהשבוע" 


רב״ט גיא חבר נעלם ב־17 באוגוסט 1997, במה שהפך לאחת התעלומות הגדולות במדינה. הוא יצא משער בסיס התותחנים שליד גבול סוריה ברמת הגולן, ומאז נעלמו עקבותיו. הוא הותיר על מיטתו את האפוד והכומתה ויצא משער המחנה ונשקו תלוי על כתפו. מבדיקת צה״ל עלה כי יום לפני ההיעדרות התעמת גיא עם מפקדיו על רקע סירובו להשתתף באירוע חברתי, וזומן למשפט. לאחר שנים של חיפושים שהעלו חרס, העריכו בצה״ל כי גיא התאבד. מנגד, מאמינה משפחתו עד היום כי יש סיכוי שהוא מוחזק כל השנים כשבוי בסוריה.
חבר מקווה כי הוועדה החדשה תשפוך אור על נסיבות ההיעלמות ותקבע את מעמדו של בנה, שמצד אחד אמנם אינו נחשב כבר לחייל - אולם מצד שני מעולם לא שוחרר מהצבא.
״זה לא הגיוני שבתוך מדינה כל כך קטנה כמו שלנו, המבורכת בכל כך הרבה גופי מודיעין מהשורה הראשונה, לא יימצא אפילו שביב של מידע לאורך 18 שנה״, הוסיפה האם המאוכזבת.
מדובר צה״ל נמסר בתגובה: ״ראש אכ״א נפגש עם הגברת חבר ועמד על חשיבות בירור גורלו של גיא חבר, ועל כך שצה״ל ימשיך להשקיע משאבים ויעשה כל מאמץ לאיתורו. כמו כן סוכם כי גברת חבר, בשיתוף תא״ל (במיל') דודו צור, תמליץ על הצורך בצוות חיצוני לבחינת כיוונים ורעיונות חדשים״.