מבחן כח לראש הממשלה בנימין נתניהו. 3,700  חברי מרכז הליכוד ברחבי הארץ ילכו מחר (ראשון)  לקלפיות כדי להכריע האם להחזיר לעצמם את הסמכות לבחור את רשימת הליכוד לכנסת, או לתמוך בהצעת פשרה של נתניהו לפיה חברי המרכז יבחרו רק את נציגי המחוזות לכנסת, ואילו רבבות מתפקדי הליכוד יבחרו את מועמדי הרשימה הארצית לכנסת.
ראש הממשלה עשה בשבועות האחרונים מאמצים ניכרים לשכנע את חברי המרכז לתמוך בהצעת הפשרה. הוא נפגש עם מאות חברי מרכז, שוחח עם רבים אחרים בטלפון וערך מפגשים רבי משתתפים בניסיון למנוע מחר מעצמו מבוכה גדולה.
נתניהו גייס את תמיכת מרבית השרים וחברי הכנסת של הליכוד לפשרה שהוא מוביל, והחתים 26 מתוך 30 חברי הסיעה על מכתב המופנה לכלל חברי מרכז הליכוד בו נאמר: "חברות וחברי מרכז היקרים. ההחלטה בידיכם: האם נמשיך לחזק את תנועתנו, או שנידרדר אחורה ונסכן את שלטון הליכוד”.

"כדי לשמר את הלכידות בתנועה וכדי למנוע מאבק פנימי מיותר שיישרת את יריבינו הפוליטיים, החלטתי לקדם הצעת פשרה שמשלבת בין הצורך שלנו להיפתח לציבורים חדשים לבין הרצון שלנו לחזק את מעמדם של חברי המרכז. על פי השיטה המוצעת נציגי הרשימה הארצית ייבחרו על ידי כלל המתפקדים ונציגי המחוזות ייבחרו על ידי חברי מרכז הליכוד”, כתב נתניהו. "אני מאמין שטובת התנועה מחייבת פשרה זאת, שמשלבת בצורה אחראית בין שתי גישות", כתב ראש הממשלה.

מקורבי נתניהו חוששים: תדמית המפלגה תיפגע בגלל ח"כ אורן חזן 
נתניהו הוסיף כי "הרצון של כולנו לשמר את הכוח האדיר של למעלה מ-100,000 מתפקדים, שהרגישו מעורבים בבחירת נציגי הליכוד לכנסת וסייעו לנו להביא לקלפיות קרוב למיליון מצביעים. 
"התחושה של רבים היא שיש להחזיר מעמד ראוי לחברי המרכז, שמהווים את  עמוד השדרה של התנועה בימים טובים וקשים כאחד”, והזהיר: "אין זה סוד שהתנועה שלנו סבלה במשך שנים ממיתוג שלילי של מרכז הליכוד. גם אם הדבר נעשה שלא בצדק, הרי הוא פגע בנו קשות. אין ספק שאם לא נשכיל לבחור שיטה מאוזנת, יריבינו ישתמשו בצעד זה כדי לפגוע בנו בבחירות הבאות”.
מקורבי נתניהו חוששים כי על רקע פרשת אורן חזן שפגעה קשה בדימוי התנועה, ניצחון של חברי המרכז יפגע עוד יותר בדימוי הליכוד ויהווה מהלומה למעמדו של ראש הממשלה כיושב ראש הליכוד. “עבור נתניהו חזרה לימי המרכז 'העליזים' היא סיוט", אמרו מקורבים.  "הצעת פשרה זו תאפשר לנו ללכד כוחות ולהגיע ליעד שאני מציב לליכוד בבחירות הבאות: לפחות 40 מנדטים”, הבטיח נתניהו לחברי המרכז.
את ההתנגדות לראש הממשלה מוביל ח"כ דוד אמסלם, יו"ר סניף הליכוד בירושלים, הדורש להחזיר עטרה ליושנה ולהחזיר את הכוח לחברי המרכז. בישיבת סיעת הליכוד בשבוע שעבר התעמת אמסלם עם נתניהו וטען כי "השטח הליכודי מת" וכי בסניפי הליכוד שוררת שממה, משום שבשיטה הנוכחית השרים וחברי הכנסת של הליכוד לא רואים צורך לבקר שם. לדבריו אם הכח יוחזר למרכז השרים וחברי הכנסת ישובו לפקוד את השטח, והמפלגה תעבור תהליך של החייאה מחדש.
מלבד אמסלם נמנעו לחתום על מכתב ראש הממשלה גם השר ישראל כץ וחברי הכנסת אברהם נגוסה, השר סילבן שלום. ח"כ אורן חזן שחתם אף הוא מבקש להסיר את חתימתו והוא תומך כעת בהצעת חברי המרכז.

טופס ההצבעה כולל 3 אופציות
הקלפיות יפתחו מחר בשעה 11:00 בבוקר ב-17 מוקדי הצבעה ברחבי הארץ, וינעלו בשעה 22:00. על ספירת הקולות יפקח השופט בדימוס עו"ד מנחם נאמן.
טופס ההצבעה כולל 3 אופציות כשעל אחת המצביע מתבקש להשיב "בעד", אפשרות נוספת היא להצביע נגד כל ההצעות ואפשרות נוספת היא להמנע. כדי שאחת האפשרויות לתיקון חוקת הליכוד תתקבל יש צורך ברוב של מחצית ממספר קולות המצביעים בפועל+1 כך שתיאורטית יתכן שאף אחת מההצעות לא תתקבל. במקרה כזה חוקת הליכוד הנוכחית, המאפשרת למתפקדי הליכוד לקבוע את הרשימה לכנסת ולראש הממשלה לשריין מספר מקומות ברשימה, תשאר בתוקף.
ההצעות המובאות בפני חברי המרכז הן: 1. מתפקדי הליכוד יבחרו את הרשימה הארצית לכנסת. חברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות (ברוח הצעת ראש הממשלה). 
2. כל המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת יבחרו על ידי כלל חברי המרכז וכלל חברי מועצות הסניפים (בס"ה 7,000 איש).
3. כלל המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת יבחרו על ידי חברי המרכז.
התוצאות צפויות להתפרסם מחר לקראת חצות.