ביום חמישי, סמוך לשעה 22:00, נשמעה אזעקת צבע אדום באשקלון וביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.



על הירי קיבל אחריות ארגון סלפי המזוהה עם דאע"ש, שטען כי ירה טיל מסוג "קטיושה 130" לעבר ישראל, לאות הזדהות עם האסירים הכלואים בישראל ושובתים רעב, וכן עם אסירי הארגון שבשבי חמאס.



הארגון גם לקח אחריות על הירי שבוצע ביום רביעי שעבר, אז שוגרו שתי רקטות למועצה האזורית שדות נגב. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.


במערכת הביטחון העריכו שייתכן שמדובר בניסוי כושל של ירי רקטה, שנחתה בשטח רצועת עזה, סמוך לגבול עם ישראל. בינתיים ברצועה דווח על פריסה נרחבת של כוחות חמאס ברצועה למניעת ירי לעבר ישראל.



בעקבות התחדשות הירי לעבר יישובי הדרום הוחלט במערכת הביטחון בשבוע שעבר על פריסתן של ארבע סוללות של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל" באזור אשדוד, נתיבות, אשקלון ובאר שבע.



ברצועת עזה, שלראשונה נחשפו להודעות של דאעש בדצמבר אשתקד, הולכים וגוברים הסימנים לכך שארגון המדינה האיסלאמית הקיצוני אכן פועל ברצועה, ואף מחזיק נשק מתקדם.



מקור המקורב לתנועות הסלפיות הדגיש בשיחה עם אתר בעזה, כי חברי הארגון התארגנו מקבוצות שונות, בהן הארגונים הסלפים וועדות ההתנגדות העממית. "יש בהם כאלה שחזרו לרצועה לאחר שלחמו נגד המשטר הסורי, לשם הגיעו דרך טורקיה, וניצלו את העובדה שכוחות הביטחון במצרים ובטורקיה אינם מכירים את זהותם או השתייכותם".



המקור הוסיף עוד, כי אנשי דאעש ברצועה פועלים בסודיות מוגברת, מחשש לרדיפתם מצד ממשל חמאס בעזה או מצד כוחות הביטחון הישראלים, והמודיעין עליהם הוא מעט מדי.



ד"ר עדנאן אבו עאמר, מומחה בתנועות איסלאמיות, אומר כי החברה הפלסטינית היא דתית מטבעה, ולא צריכה שמישהו יכריח אותה להיות אדוקה. "חמאס הבין זאת היטב, ניסה בעבר להכריח את האנשים על סוג מסויים של אורח חיים – אך חזר בו ונתן חופש לתושבים העזתים".



לדברי המומחה, "דאעש בעזה אינו מאורגן כמו כל הארגונים האחרים, אין לו מפקד ולכן חבריו עובדים בצורה כמעט אינדבדואלית, דבר המקשה על כוחות הביטחון להגיע אליהם". הוא הוסיף, כי "אם יוכח שלוחמי דאעש פועלים ברצועה, אז חמאס יפנה לדיון אידאולוגי נגדם – הרחק מקרבות. הדבר הוכיח את עצמו בעבר כאשר חמאס יצא נגד הפלגים הסלפים ג'יהאדיסטים".



ד"ר חאלד סאפי, אף הוא מומחה בתנועות איסלאמיות, הבהיר כי זה לא חדש שגורמים מסויימים קושרים את עצמם לדאעש, שכן בעבר יש כאלו שקשרו את עצמם לאל-קאעידה, למרות שאין מסגרת ארגונית של הארגון הקיצוני ברצועה. לדבריו, "הקשר של אנשי דאעש ואל-קאעידה עם גורמי חוץ, נעשה באמצעות האינטרנט". הוא הוסיף, כי לרוב אותם פלגים קיצוניים יוצאים מחמאס, מאחר והם מאמינים כי הארגון הזה הוא בחמאס, עם זה, מאמינים כי מי שעומד מאחורי חלק מהפיגועים והמסרים שיוצאים מאותם פלגים סלפים לא מוכרים, היא בעצם הרשות הפלסטינית, שמעוניינת לכרסם בכוחו של חמאס ברצועת עזה, ופועלת בכל מיני דרכים על מנת להשיג מטרה זו.