ארגון מו"ח (מורים וחוקרים) – ארגון חברי הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטה העברית  הודיע  היום (ראשון) על סכסוך עבודה מול הנהלת האוניברסיטה בעקבות הכוונה לפטר למעלה מ-80 חבריו.



הארגון דורש הקפאת הפיטורים עד להצגת תכנית ארוכת טווח לשיקום מדעי הרוח. מחר, תתקיים אסיפת הסברה של חברי הארגון בין השעות 14:30-16:00 במהלכה יושבתו הלימודים.



בארגון יוצאים למאבק זו השנה השלישית ברציפות, לדבריהם, נגד מהלך שיטתי של הנהלת האוניברסיטה לפטר עשרות מחברי הסגל הזוטר, המהווים 30% מחברי הסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח. בארגון קוראים להנהלה שלא לפגוע פגיעה אנושה במדעי הרוח וכל זאת בשל חוסר תקציבי של 700 אלש"ח בלבד ודורשים כי ההנהלה תציג תכנית ארוכת טווח לשיקום מדעי הרוח. בנוסף נערך הארגון להרחבת העיצומים בתקופה הקרובה.
 

יו"ר ארגון מו"ח, ד"ר אסתר סרוק: "שנה אחרי שנה אנו עדים להתנהלות פוגענית של הנהלת האוניברסיטה העברית הרואה בסגל הזוטר כוח עבודה זול ובר החלפה במקום להבין שמדובר במורים וחוקרים מהטובים שיש המבטיחים את עתידה של האוניברסיטה. אין הצדקה לפיטורים כי השיטה לא עובדת: פיטורי עשרות עובדים וקיצוץ מיליוני שקלים מתקציב ההוראות בשנתיים האחרונות לא צמצמו את הגרעון אף לא בשקל אחד ורק הרחיקו סטודנטים משערי האוניברסיטה. סוף מעשה במחשבה תחילה: הקפיאו פיטורים עד שתגבשו תכנית תקצוב ושיקום מקיפה."

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי:" במסגרת תהליך של התחדשות, ייעול וחיזוק של הפקולטה למדעי הרוח, יבוטלו מספר קורסי לימוד ולא תוארך העסקתם של מספר מרצים. מדובר בתוכנית אשר מבוצעת כבר שלוש שנים, וזהו תהליך טבעי שכל ארגון עובר לניהול נכון יותר. קליטת חוקרים בכירים, התאמת תוכניות לימוד לעידן הנוכחי והעתיד, צמצום קורסים עם מיעוט משתתפים ועוד הם חלק מתוכנית זו.

האוניברסיטה העברית לא סוגרת את הפקולטה למדעי הרוח להיפך - משקיעה בחיזוק לימודי מדעי הרוח. כתוצאה מתהליך זה, לא יוארכו חוזי העסקה של 48 אנשי סגל זוטר, מרביתם  מועסקים תקופות קצרות באוניברסיטה. בנוסף ל – 35 איש יצומצם היקף ההעסקה. יש להדגיש כי על פי רוב מדובר במורים שמלמדים קורס או שניים באוניברסיטה ולא מדובר במורים שזו העסקתם העיקרית המועסקים במשרות מלאות".