עודד קוטלר התייחס הבוקר (שני) בראיון בגל"צ לסערה שעוררו דבריו אמש בכנס החירום של האמנים: "אני מתכוון למה שאמרתי, אני בהמה וגם שלי יחימוביץ' בהמה. לא התכוונתי לאריג מסוים או לסוג מסוים של אזרחים. התכוונתי לכולנו, העדר כולל אותי".

קוטלר התנצל והוסיף: "אם הניסוח היה פחות מוצלח, אני מתנצל, אך לא חוזר בי. אני חושב שצריך לתת לאומנות לפרוח באשר היא ולעצור אותה רק כשהיא גובלת בפלילים. אני חוזר בי מכל כוונה לפגוע במישהו מאנשי הימין, השמאל והאמצע. יצאתי נגד אמנות עדרית".
לשאלה מדוע התייחס לשלושים המנדטים השיב קוטלר  כי "הדברים שלי באו כתגובה לדבריה של שרת התרבות. היא דיברה על שלושים מנדטים. המשפט הוצא מהקשרו. יש לי ויכוח חמור עם הגברת שנכנסה לתפקיד שרת התרבות שאומרת 'אני אראה לכם'".


"לא הייתי מצנזר מחזה שיגאל עמיר כתב"
 
קוטלר הודה כי התנסח בצורה לא ברורה ואמר: "אני מקבל את ההערה שלא שמרתי דברים בהירים ונהירים מספיק. שרת התרבות הודיעה שהיא שרת התרבות של כולם. אם היא שרת התרבות של כולם, הרי היא זו שתוביל את העדר, את כולנו כעדר של בהמות".
קוטלר הביע נכונות לקיים הפגנה במידת הצורך ואמר כי "היו מקרים רבים שהיה צריך לצאת לרחוב ולא עשינו את זה". קוטלר הוסיף והדגיש את חשיבותו של חופש הביטוי ואמר כי "לא הייתי מצנזר מחזה שיגאל עמיר כתב, חופש הביטוי חל גם עליו"

כזכור השחקן עודד קוטלר, עורר סערה בכנס המחאה של האמנים כשמתח ביקורת חריפה על שרת התרבות מירי רגב ואמרה לה: "תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב". חלק מהקהל הגיב בכעס על דבריו, קוטלר השיב להם: "אני רוצה להתסיס". 

שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב, אמרה בתגובה לדבריו של השחקן והבמאי, עודד קוטלר: "הכינוי לשלושים המנדטים של הליכוד שהם בהמות מלחכות עשב הוא כינוי החושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר, עודד קוטלר וחלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר מבטאת בעייני חושך תרבותי".