מובילי מחאת צעירי העדה האתיופית החליטו היום (שני) לקיים בעוד שבוע מחאת ענק אותה הם מכנים "אם כל ההפגנות".

ההפגנה תתקיים על רקע סגירת התיק נגד השוטר שנחשד בהכאת החייל ממצוא אתיופי, דמאס פיקדה. בתגובה דורשים המארגנים: "היועמ"ש וינשטיין צריך להסיק מסקנות ולהתפטר".
כמה ממובילי מחאת הצעירים יוצאי העדה האתיופית בישראל התכנסו אמש בישיבה ממושכת ברחובות שנמשכה אל תוך הלילה. בפגישה בה השתתפו אנשי דת ופעילים מכלל קבוצות המחאה בהן היריבות זו לזו, החליטו הפעילים על "אם כל ההפגנות" של בני העדה, בתגובה למה שהם מכנים "האטימות הממסדית כלפי הגזענות המושרשת בממסד ובחברה הישראלית".
ההפגנה בה ייקחו חלק כל קבוצות המחאה, עתידה להיערך ביום שני הבא, כאשר הרקע לקיומה הוא ההחלטה השנויה במחלוקת שהתקבלה אתמול על ידי היועמ"ש, יהודה וינשטיין, שלא להעמיד לדין פלילי את השוטר שנחשד בהכאת החייל דמאס פיקדה. 

ההפגנה תתקים ביום שני הקרוב, מול בניין משרד ראש הממשלה בירושלים. לקראת המחאה החליטו הפעילים על הקמת צוותים לדוברות, תכנון ולוגיסטיקה למרות שלעת עתה עדיין לא ברור אם תקבל את אישור המשטרה.

"לא יכול להיות שבריונים במדים ישתמשו באלימות בשם החוק" 
ממארגני ההפגנה נמסר:  "אנו זועמים על ומצרים על ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר המכה ועל החלטת מפכ"ל המשטרה דנינו מהשבוע שעבר שלא לבחון מחדש את פתיחת התיקים הפליליים לצעירי בני העדה. היועמ"ש וינשטיין נותן יד לפשע בחסות החוק אם זה במקרה החייל דמאס פקאדה או במקרים אחרים כמו זה של האצנית שנדרסה על ידי הנהג שזוכה או הקופאית שנדרסה בירושלים על ידי אברך שזוכה". 
המארגנים הוסיפו: "סבלנותנו פוקעת ואנחנו נפסיק להיות מושא ללעג וקלס במדינתנו. אנחנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה – שנה את החלטתך בהקדם. האחריות למניעת התססה של השטח מוטלת על כתפיך. היועמ"ש וינשטיין צריך להסיק מסקנות ולהתפטר. לא יכול להיות שבריונים במדים ישתמשו באלימות בשם החוק נגד צעיר המשרת את המדינה ועדיין יסתובבו כאנשים חופשיים".
"וינשטיין, העומד בראש התביעה הכללית בישראל, הפר אמונים במילוי תפקידו, לכן עליו להודות כי נכשל ולהתפטר", הוסיפו המארגנים. 

 
כזכור אתמול נסגר תיק החקירה הפלילי שנפתח כנגד שוטר הסיור ממרחב איילון, שנחשד בהכאתו של החייל האתיופי דמאס פיקדה, באירוע שעורר סערה שלוותה בגילויי אלימות, בעקבות טענות להתנהלות על רקע גזעני. 
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין החליט לסגור את תיק החקירה הפלילי שנפתח בעניינו של השוטר החשוד בהכאת החייל דמאס פיקדה בחולון. החלטתו התקבלה על רקע המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן, והמחלקה לחקירות שוטרים.
כזכור, המחאה הגדולה האחרונה של יוצאי אתיופיה התרחשה לפני שלוש שנים לאחר שנחשף כי תושבים בקרית מלאכי סירבו למכור דירות ליוצאי אתיופיה.

ועדת השרים לחקיקה דחתה הבוקר את הצעת החוק של יו״ר סיעת מרצ בכנסת, ח״כ אילן גילאון, לאיסור אפליה בדיור. גילאון: ״לממשלת ישראל אין את האומץ להיישיר מבט ולהתמודד עם אחת התופעות הבוטות והמכוערות בחברה הישראלית. דיור, שאמור להיות בסיסי, נגיש ומובן מאליו לכל איש ואישה, הפך להיות כלי בידי אנשים בעלי תפישות גזעניות להפלות באמצעותו את מי שנזקק לקורת גג".

"אני מתבייש שממשלת ישראל בשנת 2015 היא כזו המגלה רפיסות מתוך בחירה כלפי הגזענות בחברה הישראלית". ההצעה מבקשת לאסור בחוק אפלייה בדיור מטעמי גזע, דת, קבוצה דתית, לאום, ארץ מוצא, מגדר, נטייה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, מעמד אישי, הורות או מוגבלות", הוסיף גילאון.