בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) על אנס עויסאת ובסאל עבידאת שמונה שנות מאסר כל אחד ועל אחמד סרור שבע שנות מאסר, בגין תכנון הפיגוע באולמי נוף בשכונת בית וגן בירושלים.



הנאשמים הורשעו בעבירות של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה. על פי כתב האישום, בתחילת דצמבר 2013 החליטו עויסאת ועבידאת לבצע פיגוע טרור לרצח יהודים בירושלים, באולם שמחות, על רקע לאומני ובמטרה לסייע למסע טרור המנוהל כנגד מדינת ישראל על ידי ארגוני מחבלים פלסטיניים.



בהצעתו של עויסאת, נבחר אולם השמחות "נוף" בשכונת בית וגן בירושלים ותוכנן לבוא בשעריו בלבוש חרדי יחד עם כל המוזמנים. באמצע דצמבר 2013 הם גייסו לביצוע הפיגוע את סרור, אשר הביע נכונות להשקיע סך של 15,000 שקלים לצורך רכישת הנשק וביצוע הפיגוע.



השלושה נסעו לאולם השמחות, בחנו אותו מקרוב והחליטו להיכנס דרך הכניסה הראשית של הגברים לאולם. בחלוף מספר ימים, בעקבות סכסוך ביניהם, הודיע סרור כי הוא אינו מעוניין להמשיך בתוכנית, ועבדו גויס במקומו.



בהחלטת של השופט יעקב צבן, סגן נשיא בית המשפט והשופטים רפי כרמל ורבקה פרידמן פלדמן נכתב כי ”הנאשמים החליטו לבצע פיגוע באולם שמחות בירושלים, גיבשו תוכנית פעולה והחלו בביצוע. הם ביקשו להוציא לפועל פיגוע ראוותני שיגבה מחיר דמים כבד ולצורך כך בחרו אולם שמחות המכיל המוני אנשים".



חשוב לציין כי תכניתם של הנאשמים רקמה עור וגידים אך נותרה בשלבים הראשונים של הוצאתה לפועל ובסופו של יום לא מומשה.