שרת התרבות והספורט, ח״כ מירי רגב, קיבלה היום (שלישי) את המלצתו של ד״ר חיים פרלוק, יו״ר המועצה לתרבות ואומנות ישראלית, להקפיא את העברת הכספים לתיאטרון  עד מיצוי שלבי הבדיקה הנדרשים על פי חוק.



רגב נפגשה עם משפחת תמם, יחד עם נציגי משרד התרבות והספורט ביניהם ד"ר פרלוק. 



פרלוק חשף כי לפני מספר ימים ערך ביקור בתיאטרון "אל מידאן" (הזירה) ולתדהמתו גילה מספר דברים שמעלים תהייה לגבי מקורות הכספים והעובדה שישנם כספים שמנהלי התיאטרון לא ידעו להסבירם. כמו כן דיווח פרלוק לשרה כי הוא ניהל שיחה עם מנהל התיאטרון וזה השיב לו כי התיאטרון שלו הוא פוליטי. בנוסף הוא שוחח עם המחזאי של ההצגה "הזמן המקביל" וזה השיב לו כי הוא מזדהה עם הרוצח וכי הוא מקור השראתו. 



עוד חשף פרלוק כי במסגרת הבדיקה המעמיקה של המועצה עולה עוד כי המחבל היושב בכלא הישראלי מנהל באמצעות רשת האינטרנט את הקשר עם העולם לרבות הפצת מחזאותיו מתוך הכלא הישראלי, לרבות הקשר עם המחזאי של ההצגה בתיאטרון אל מידאן. 



משפחת תמם יחד עם ארגון "אלמגור" הציגו מידע המחייב בדיקה של מערכת הביטחון. החומר כפי שהוצג יועבר על ידי המשפחה ועל ידי גורמי המשרד לידי בדיקה של גורמי האכיפה לבדוק את מהימנותם. 



כזכור, משפחת תמם פתחה במאבק בעקבות העלאת ההצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון הערבי "אל מידאן" בחיפה. המשפחה השכולה זעמה על העלאת ההצגה אשר נכתבה בהשראת כתביו של המחבל דקה, תושב באקה אל גרבייה, המרצה מאסר עולם בגין רצח יקירם, ועל העובדה כי ההצגה זוכה למימון ציבורי.



שר החינוך, נפתלי בנט בתגובה לפניית המשפחה הוציא את ההצגה מסל התרבות: "אזרחי ישראל לא יממנו מכיסם הצגות שסובלניות כלפי רוצחי חיילים. יתרה מכך, ועדה שמאשרת הצגה שהופכת רוצח חייל לגיבור, זוהי ועדה שמוסריותה טעונה בדיקה. אני שר החינוך – והצגה המייצגת סובלנות לרצח החיילים ששומרים עליי היא לא חינוך".



תגובת משפחת תמם: "היה לנו עצוב לגלות שתאטרון במימון מדינת ישראל השתמש בכספי משלם המיסים לעידוד גורמים תומכי טרור ולפעולות חמורות נוספות. אנו שמחים שהשרה קיבלה את ההחלטה הערכית והנכונה להקפיא את תקציבי התאטרון ואיננו מופתעים מכך שהבדיקה הראשונית כבר העלתה שאכן יש קשר בין אלמידן לגורמים תומכי טרור - ושההצגה המבוססת על כתביו של רוצח חייל צה"ל - היא תסמין לבעיה עמוקה ורחבה עוד יותר על חשבון משלם המיסים הישראלי".