חברי סיעת המחנה הציוני הגיעו היום (שישי) בצהריים לסיור בכנסיית הלחם והדגים השרופה כדי להזדהות ולשוחח עם תושבי האזור.



מטעם הסיעה הגיעו: ציפי לבני, מרב מיכאלי, זוהיר בהלול, איתן ברושי, עמר בר-לב ודני עטר.



ח״כ ציפי לבני אמרה כי נזעקנו לבוא לפה היום כי התפקיד שלנו הוא לא רק להוציא הודעות גינוי. "המראות והריחות הקשים בכנסייה והספרים השרופים על הרצפה המחישו עד כמה אווירה של פחד והסתה נגד מיעוטים, שהיינו עדים לה גם במערכת הבחירות האחרונה, מייצרת קרקע פורייה ומסוכנת למעשים כאלה. בזה צריך להמשיך להילחם וזה הבסיס המשותף למחנה הציוני. אב הכנסייה אמר לי כי הם אינם מבקשים נקמה אלא צדק - ואני אמרתי לו שאנחנו לא נלחמים רק בשבילך אלא בשבילנו, בשביל דמותה של מדינת ישראל״.



יו"ר סיעת העבודה, ח"כ מירב מיכאלי אמרה בסיור: ״כמה קיצונים הצליחו לאחד את החברה הישראלית, מימין ומשמאל, בגינוי המעשה השפל והנורא הזה. באנו לכאן להביע השתתפות בכאבכם. מאחורי המלים החשובות של הזעזוע וההזדהות חייבים לעמוד מעשים. בארבע השנים האחרונות הוצתו 17 כנסיות ומסגדים ואף מקרה לא פוענח, אף כתב אישום לא הוגש, איש לא נתן את הדין. אני קוראת למשטרה ולשב"כ לא לאפשר למעשה הנורא הזה לעבור ללא פיענוח וללא עונש".



ח"כ זוהיר בהלול שיזם את הסיור ציין: "הגענו לכאן היום בכדי לומר לחברי הכנסייה, אנחנו אתכם! אתכם נגד הקיצוניות ונגד פרצי השנאה ונמשיך לפעול ככל שיידרש, על מנת להוקיע ולמנוע פשעים נתעבים כאלה בעתיד. אני מקווה שגם חברי הממשלה, ינהרו לכאן בקרוב ואולי אף יתחילו סוף סוף להילחם בתופעות הללו לפני שתפרוץ כאן אש שתמיט אסון על כולנו״



כזכור, דליקה פרצה אתמול בכנסייה הנמצאת על חופה הצפוני של הכנרת. שני בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן ובמקום נמצא כיתוב בעברית מתוך תפילת עלינו לשבח, המייחל כי לא יהיו עובדי אלילים בארץ.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח אתמול עם ראש השב"כ, יורם כהן והנחה לקיים חקירה מואצת של הצתת הכנסייה הבוקר בסמוך לכנרת.



נתניהו התייחס לאירוע ואמר: "ההצתה המזעזעת על כנסייה היא התקפה על כולנו. חופש הפולחן בישראל הוא אחד מאבני היסוד של ערכנו והוא מוגן בחוק. נמצה את הדין עם האחראים למעשה הנפשע הזה. לשנאה וחוסר סובלנות אין מקום בחברה שלנו".