לאחר עשרות שנות דיונים, עיכובים, פרוייקט הרכבת הקלה בתל אביב וגוש דן יוצא לדרך והושק היום (שני) במסיבת עיתונאים.. 
בתום העבודות נסיעה מפתח תקווה לתחנת ארלוזורוב בתל אביב תמשך 19 דקות. אבל עד אז החיים יהיו קשים בכבישי גוש דן. העבודות אמורות להימשך כשש שנים, במהלכן צמתים מרכזיים יהיו סגורים לתנועת רכבים וצפויים שיבושי תנועה קשים.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ הכריז בחגיגיות: "נשנה מציאות ונצרף את גוש דן ותל אביב לעולם המתקדם. הבטחתי שהרכבת תצא לדרך ואנו עומדים בפני תחילת העבודות".

אורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה יהיה 24 קילומטרים והוא יכלול 22 תחנות. התוואי יעברו בחמש ערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים.
 
התוואי התת קרקעי יהיה לאורך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן ובתל אביב. בפתח תקווה, יפו ובת ים התוואי יהיה מעל פני הקרקע.
עם תחילת עבודות החפירה, יופעלו החל מאוגוסט חניוני חנה-וסע שיכללו בשלב הראשון כ-3,500 מקומות נסיעה ומשם ייצאו שאטלים בתדירות גבוהה. החנייה תעלה 15 שקלים ליום. החניונים יהיו בתל ברוך, באיצטדיון המושבה בפתח תקווה, בגני יהושע בתל אביב ובמבוא מודיעין. במשרד התחבורה הוחלט שלאורך צירי התנועה המרכזיים מהחניונים יוקצו נתיבים לתחבורה ציבורית בלבד וזאת, על מנת להגביר את מהירות ההגעה.
במסגרת ההיערכות לקראת תחילת עבודות החפירה, תגדל תדירות קווי הרכבת, כמו למשל, בקו הוד השרון-תל אביב-ראשון לציון ויתווספו כ-300 אוטובוסים לכבישי גוש דן.

העבודות יגרמו לסגירת מספר צמתים מרכזיים. בחודש אוגוסט, עם תחילת העבודות, ייסגרו צומת הרחובות אלנבי-יהודה הלוי בתל אביב וצומת עלית ומתחם ביאליק הרצל ברמת גן. באוקטובר יחלו העבודות ברחוב ארלוזורוב וברחוב שאול המלך ובנובמבר בצומת הרחובות בן גוריון וז'בוטינסקי ואהרונוביץ' בבני ברק

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר: "אנחנו מוציאים לדרך את העבודות שישנו מציאות ויקדמו את גוש דן לעולם המתקדם. לא ייאמן כיצד זה לא קרה עד היום. אם למשה לקח 40 שנה להעביר את עם ישראל במדבר, אנחנו הולכים לעשות זאת בשש שנים".

עוד אמר כ"ץ: "נכנסתי לתפקידי לפני שש שנים ומצאתי מציאות שבה יש זכיינים אבל אין ביצוע. על דעת כל גורמי המקצוע במשרדי הממשלה, המסקנה היתה פשוטה וברורה: הזכיינים לא היו מסוגלים בשום דרך לבצע את הפרוייקט הזה. ההחלטה היתה להטיל על נת"ע את מלאכת הבניה. התכנונים לגבי השלמת הקווים השונים מתקדמים. כמו שהבטחתי, הרכבת יוצאת לדרך. אנחנו עומדים לפני התחלה מלאה של העבודות".

שר התחבורה הוסיף כי הנחה את העוסקים במלאכת הבניה לנהוג בשקיפות מלאה על מנת שההליך יהיה חשוף לציבור. "ביקשתי מהעוסקים במלאכה שקיפות מלאה על מנת שההליך יהיו חשוף לציבור. אנחנו הולכים לדרך לא קלה. אם משה העביר את ישראל במדבר 40 שנה אנחנו נעשה את זה בשש שנים".

העבודת יתבצעו בשבעה מתחמים, בהם יוקמו תחנות הרכבת: תחנות ארלוזורוב, יהודית, אלנבי בתל אביב, ותחנות ביאליק ואבא הלל ברמת גן.
 
במשרד התחבורה דחו את דרישת בעלי העסקים להורדת תעריפי הארנונה במהלך העבודות. "עם תום הפרוייקט העבודות ישביחו את הנכסים באזור וגם במהלך עבודות הרכבת הקלה בירושלים, או עבודות תשתית, לא ניתנו הנחות בארנונה", הסבירה סמנכ"לית תשתיות ותחבורה ציבורית במשרד, קרן טרנר וציינה לקראת תחילת העבודות: "אנחנו כבר בנקודת האל חזור".