בעלי אולם השמחות "עדיה", בו התרחש אתמול אסון קריסת מערכת התאורה, העבירו היום (שלישי) מסר באמצעות עורכי דינם ואמרו כי "מדובר באסון הנובע מכוח עליון". 
בעקבות האירוע בו נהרגה אביבה חיון (54) ממושב עזר, ארבעה בני אדם נפצעו בינוני, וכ-21 בני אדם נפצעו באורח קל, נחקרו היום באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, אחד מבעלי האולם, מהנדס ששימש יועץ בטיחות במקום ואחד מאנשי הצוות של האולם. נגבו עדויות מ-14 פצועים בבתי החולים, אדריכל ומעצב פנים שהועסק באולם, מפעילי תאורה ואורחים באירוע. 
מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וצפויה גביית עדויות נוספות וכן חקירות באזהרה של מעורבים נוספים. בתוך כך בוצע היום שימוע לבעלי האולם בסיכומו נקבע בהסכמת הצדדים כי יוצא לאולם צו סגירה ל-30 יום על כל חלקיו, ותוקף הצו ייבחן שנית לאחר תיקון הליקויים וקבלת אישור מגורמי המקצוע.

ירון לביא המייצג את בעלי האולם אמר כי בידי האולם כל האישורים הנדרשים: "הושגה הסכמה כי יערכו בדיקות כבר בימים הקרובים, לתקינות של כל הקונסטרוקציה שתלויה בתקרות באולם, מעבר לזה המשטרה מודעת לעובדה שהיא בעצמה נתנה אישור לרישון העסק בתחום, היא בעצמה זו דרשה את האישור לקונסטרוקציה בתקרה, היא קיבלה את האישור הזה, האישור הזה קיים. הקונסטרוקציה הזו למעשה נבנתה ואושרה על ידי קונסטרוקטור. בנסיבות האלה אנחנו בטוחים שאין כל רשלנות, שיהיה ברור שעדיה, מנהליה בעליה פעלו ללא דופי". 

"התקבלו כל האישורים הנדרשים להפעיל את האולם"
 
עו"ד אבי חיימי, המייצג את בעלי האולם הוסיף: "למשפחת המנוחה, כאבה הוא כאבנו, אנחנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים. חשוב שתדעו שהאולם פעל על פי כל הוראות הדין בלי יוצא מן הכלל. בתחילת הדרך כאשר הקימו את האולם נשכרו מיטב בעלי המקצוע, התקבלו כל האישורים הנדרשים להפעיל את האולם, לרבות קונסטרוקציה ותאורה. מדובר באירוע כבד, קשה וחמור שהוא למעשה כוח עליון ממש מפני שהבעלים פעלו כמיטב יכולתם".
עו"ד חיימי הבהיר כי בעלי האולם מצפים לשוב לפעולה: "אנחנו והמשטרה הגענו להסכמה לפיה בשלב הזה נפסיק את הפעילות באולם למספר ימים, נשכור שוב את מיטב המומחים בארץ שיבדקו את הכל על מנת שבימים הקרובים נוכל להמשיך לשרת את לקוחותנו במסירות ובמקצועיות כפי שהיה עד היום".
מוקדם יותר הבהיר ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי, כי האולם פעל ללא רישיון עסק. לדבריו, נגד האולם מתנהל הליך משפטי מאחר ולא עמד בדרישות משרד הבריאות וחברת החשמל ובגלי צה"ל דווח שצו סגירה הוצא לאולם.