אם אין גלימות יהיו בושות: לאחר שנים ארוכות של מסורת רבת שנים, החליטה הנהלת אוניברסיטת בר אילן ,עקב קיצוצים ובניגוד למקובל בשאר האוניברסיטאות  בארץ ובעולם, לוותר על הבאת גלימות  לכל הסטודנטים בטקס הענקת התואר המכובד.
באוניברסיטה הודיעו כי יהיו מספר גלימות שאיתם יצטלמו הסטודנטים,  ולא כל אחד יקבל גלימה באופן אישי ויחזירה בסוף האירוע כפי שהיה עד כה, ושעל הסטודנטים להגיע עם חולצות לבנות ומכנסיים שחורים.
"ביום שני הגיעה שמועה לאוזניי שהשנה ,האוניברסיטה לא מתכוונת לחלק גלימות במהלך טקס חלוקת התארים, זאת לאחר ששנה שעברה כבר הוחלט לקצץ בחלוקת כובעים. בהתחלה לא האמנתי, כי קיבלתי עוד באותו יום מייל מהאוניברסיטה שעלי להגיע לטקס שעה וחצי לפני הזמן על מנת לקבל גלימה", סיפרה ל"מעריב השבוע" שיינא טרגין, בוגרת תואר ראשון לתקשורת ומדעי המדינה, שאמורה לקבל את התואר בשבוע הקרוב. 

 "אני וחבריי החלטנו לרדת לעומקו של עניין, ולאחר שלא קיבלנו מענה ראוי מהנהלת האוניברסיטה, הוחלט גם לכתוב על כך פוסט בעמוד הפייסבוק הרשמי האוניברסיטה. כנראה שלא הייתי היחידה שהופתעה שכן הפוסט צבר תוך מספר שעות עשרות לייקים, שיתופים, ואפילו הוקם עמוד מחאה במיוחד "אין גלימות- יהיו בושות".
 

"יש לי חברות שההורים שלהם מגיעים מחו"ל לטקס והם ממש מופתעים מהעניין" 

 
לירז גרוס, סטודנטית שאמורה לקבל היום את התואר סיפרה: "אני בהלם ! במשך שלוש שנים במהלך הלימודים הקשים בביולוגיה חלמנו על הרגע שבו נוכל להצטלם כולנו עם הגלימות.  אני וחברותיי היינו הולכות לטקסים של הבוגרים שסיימנו לפנינו ודמיינו איך גם אנחנו נסיים את התואר עם חיוך וכבוד להורים. אני מבינה את הצורך בקיצוצים , אבל לא יכול להיות שזה תמיד יהיה על גב הסטודנטים. מרגיז לגלות שבהרבה אירועים של האוניברסיטה לא חוסכים בכלום, רק לסטודנטים אין כסף. יש לי חברות שההורים שלהם מגיעים מחו"ל לטקס והם ממש מופתעים מהעניין". 
שושנה גרוס, האם, כעסה גם היא על ההחלטה: "זו הבת הראשונה שלי שמסיימת אוניברסיטה, ראיתי ילדים של חברות עם תמונות מהטקסי סיום שלהם ותמיד ידעתי שיגיע גם תורי. זה ייצוגי ונחמד, נותן מעמד מיוחד לטקס, אני לא מבינה למה אחרי שלוש שנים שבהן שילמנו את כל חובותינו לאוניברסיטה היא מחליטה לקצץ דווקא בסטודנטים ?". 
זוהר נתן, שסיים תואר ראשון השנה ועתיד לקבל את התעודה בשנה הבאה אמר: " אני חושב שזה ביזיון שדווקא באירוע הסיום שאמור להשאיר לנו טעם טוב ושמחה בלב על כך שסיימנו את התואר, דווקא שם בוחרים לצמצם עלויות זניחות ולהשאיר טעם מר. המהלך הזה שאב ממני את כל ההתרגשות לקראת מעמד סיום התואר ואשקול לא להגיע לטקס. האוניברסיטה פוגעת בסטודנטים ובעצמה חבל". 
כאמור חלק מהסטודנטים הודיעו כי יחרימו את הקס החשוב. "אני מתכוונת לבוא עם גלימה של אחי הלומד באוניברסיטה אחרת", הודיעה טרגין " האוניברסיטה הודיעה כי תואר שלישי יקבל גלימות וכובעים אבל אנחנו, ציבור המשלמים הגדול ביותר , לא יקבל. אני מרגישה שמקפחים אותנו".
מהאוניברסיטה נמסר: "האוניברסיטה השנה נאלצה לוותר על השכרת גלימות לטקס הענקת התארים (מלבד בוגרי התואר השלישי), בגלל העלות הגבוהה מאוד והצורך לקצץ בהוצאות האוניברסיטה. ההנהלה תעמיד 15 גלימות עבור הסטודנטים המבקשים להצטלם באירוע המרגש והחשוב".