חוקרי יחידת ההונאה במחוז מרכז עצרו היום שני חשודים במעורבות בפרשת חקירת אירוע צניחת גוף התאורה באולמי "עדיה" יבנה שאירע ביום שני בלילה.



החשוד הראשון, בן 56 מרחובות, עוכב בבוקר לחקירה במשרדו ברחובות, לאחר שעלה חשד כי היה מעורב בתהליך אישור הקונסטרוקציה שצנחה באולם. החוקרים ערכו חיפוש בביתו ובמשרדו של החשוד ותפסו מחשב ומסמכים. הערב, לאחר חקירה ממושכת במשרדי יחידת ההונאה ביבנה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, הוחלט בצוות החקירה לעצור את החשוד.



החשוד השני שנעצר, בן 43 מאור יהודה השייך לצוות המקצועי באולם, חשוד כי היה מעורב בתכנון הקונסטרוקציה והוצאתה אל הפועל. הערב, לאחר חקירתו בחשד לגרימת מוות ברשלנות הוחלט הערב לעצרו.



שני החשודים יובאו מחר בשעות הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.



במהלך היום נחקר באזהרה שותף נוסף, מבעלי האולם, בחשד לגרימת מוות ברשלנות. שני בעלי האולם, האחד שנחקר אתמול וזה שנחקר היום, תושבי אשדוד, שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתם תחת אזהרה. 
מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן אמר בתום דיון הערכת מצב שנגע לתיק החקירה כי "מדובר באירוע קשה שבו אישה שהגיעה לחגוג בחתונה שילמה בחייה. האירוע היה יכול להסתיים עם מספר רב יותר של נפגעים. מדובר בחשד לשרשרת של כשלים שבאחריות משטרת ישראל לחקור אותם ולהגיע לאותם אחראים לתוצאה הטראגית של האירוע".

האסון אירע ביום שני בלילה, במהלכו נהרגה אביבה אוחיון ז"ל, בת 54, ממושב אמונים, באירוע נפגעו עוד 27 בני אדם, מרביתם כבר שוחררו מבתי החולים. 

על פי הדיווחים, קרס גשר התאורה ועליו מערכות תאורה כבדות היישר על גופם של אורחים שסעדו במקומותיהם. למקום הוצא צו סגירה של 30 יום, ובשל כך מחפשים זוגות רבים שהיו עתידים לקיים שם את חתונתם אולמות חלופיים