שר החינוך נפתלי בנט פנה הבוקר (חמישי) להורי התלמידים המבקשים להשבית את בתי הספר ביום ראשון הקרוב ואמר בראיון לאסף ליברמן בגל"צ: "אל תבזבזו יום עבודה בגלל מריבות פוליטיות בין ארגונים. אני מטפל בזה, זה בראש סדר העדיפויות שלי".



 40 יישובים אישרו שישביתו את הלימודים בבתי הספר ביום ראשון הקרוב, ביוזמת פורום ועדי ההורים היישוביים: אשדוד, אופקים, בית דגן, מ.א ברנר, בת ים, באר יעקב, באר שבע, גבעתיים, גבעת שמואל, גדרה, דימונה, הרצליה, הוד השרון, מ.א זמר, חולון, טירה, ירושלים, כפר יונה, כפר סבא, מ.א לב השרון, להבים, מ.א מנשה, מ.א עמק חפר, מודיעין, נהריה, נתניה, נצרת עילית, עומר, ערד, עפולה, קרית אונו, קלנסאווה, רעננה, רחובות, רמת גן, שמשית, שער הנגב, תל מונד ותל אביב.

בתחילת השבוע הושבתו הלימודים בבתי הספר היסודיים במרכז הארץ, בתל אביב ובגבעתיים הושבתו הלימודים בשעתיים הראשונות וברמת גן הושבתו הלימודים בחלק מבתי הספר היסודיים לשעה, ובכל השכבות הנמצאות בסכנת איחוד (לא עומדות בתקן של משרד החינוך) הושבתו הלימודים ליום שלם.

בבית הספר "גבריאלי" בתל אביב הפגינו כ-300 הורים וילדים במחאה על הצפיפות בכיתות. על השלטים אותם נשאו נכתב "אנחנו לא סרדינים" ו"צפוף לנו". אמירה פז, יו"ר וועד ההורים בבית הספר, אמרה השבוע בראיון לגל"צ: "אני מרגישה את הרוח, את רוח הקרב בקרב ההורים. אני חושבת שהם ילמדו שכשיש להם כוח - אז כולנו נהיה ביחד במאבק הזה. היכולת של מורה להגיע לכל ילד ממש נפגעת עם כל ילד נוסף בכתה".
כזכור, בשבועיים האחרונים נקטו ועדי ההורים פעולות מחאה ושיבשו את הלימודים ברחבי הארץ. אך בעקבות בקשתו של יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, השהו את ההשבתה, עד לפגישה עם נציגי משרד החינוך ביום חמישי האחרון, שלטענת נציגי פורום ההורים היישוביים, לא הביאה לפתרונות אופרטיביים לצמצום מספר התלמידים בכיתות.
ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מקיים הידברות שוטפת עם נציגות ההורים במטרה לתת את המענים הטובים ביותר לתלמידי ישראל".