"אחת הספינות שהייתה אמורה לצאת לדרך במשט לעזה חובלה ונגרם נזק למדחפים שלה. מאמינים שישראל עומדת מאחורי החבלה אבל הדבר לא יעצור אותנו והמשט לעזה יצא לדרך", כך אמר היום (חמישי) ל"מעריב אונליין" דרור פיילר, דובר "משט החירות השלישי", שעושה בשעות אלה את דרכו לרצועת עזה על גבי ספינת הדייג השבדית "מריאן".



לדבריו, החבלה בספינה שהייתה אמורה להצטרף ל"מריאן" נעשתה באחד מנמלי יוון בדיוק כפי שקרה בשנת 2011 בשעה שאלמונים חיבלו במנועי הספינה "ג'וליאנו" שהייתה אמורה לצאת בשעתו במשט אחר לעזה.



"אנחנו כבר בדרך 50 יום, יצאנו מנמל גטבורג בשבדיה ועל פי התכנון נהיה בתוך שלושה עד ארבעה ימים בעזה. כרגע אנחנו בלב הים התיכון, לא עוצרים ועל סיפונינו אנשים מנורבגיה ועד דרום אפריקה, מקנדה ועד מלזיה, יהודים, נוצרים, מוסלמים, אתאיסטים, ליברלים וקומוניסטים, כולם באים עם מסר של שלום, לא נגד מדינת ישראל אלא בעד הסרת הסגר על הרצועה שגורם סבל למאות אלפי אנשים".



עוד הוא הוא אמר כי על הספינה אין נשק ואין תחמושת "כל הנוסעים חתמו על נייר שבו הם מתחייבים לאי אלימות, אם חיל הים הישראלי ינסה לעצור אותנו וחייליו יעלו על סיפון ה"מריאן", לא נפעיל אלימות, לא נקלל, לא נירוק ולא נעשה שום דבר נגד הצבא. מצד שני, אנו קוראים לחיילי חיל הים הישראלי, לסרב לפקודה לעלות על האנייה שלנו משום שמדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל. זה מעשה פיראטיות ועבירה על החוק הבינלאומי".



הוא הוסיף כי "אנחנו מניפים את דגל שבדיה, הספינה היא שבדית, אם צה"ל ינסה לעלות על הספינה, פירוש הדבר שהוא פלש לטריטוריה שבדית. כל חייל שיעלה לסיפון ייחשב לפושע מבחינת החוק הבינלאומי ואנחנו נדאג במשך הזמן למצוא את שמו ולהוציא נגדו צו מעצר בינלאומי, אני מקווה שהם יבינו את המסר הזה". כמו כן, הוא אמר כי במהלך היום יפרסמו אנשי הספינה את הרשימה המלאה של הנוסעים על סיפונה.



בתוך כך, חבר הכנסת באסל גטאס, יצא בדרכו לפגוש את הספינה שתעשה את דרכה לחופי עזה, כך מסרו מלשכתו ב"הרשימה המשותפת".