היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש את עמדתו לבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת להסדר פשרה שבית המשפט התבקש לאשר בתביעה ייצוגית נגד תנובה, שנולדה לאחר תחקיר ״כולבוטק״ שחשף מקרים בהם ננקטה אלימות בעולה על הנדרש כלפי בעלי חיים המובאים לשחיטה במפעלים של החברה. וינשטיין אמר כי לא פורט האופן שבו מתחייבת "תנובה" לפעול אחרת מעתה ואילך, על מנת שמקרים דומים לא יישנו.
בעמדתו של היועמ״ש, שהוכנה על ידי עו"ד קרן דהרי-בן-נון מפרקליטות מחוז ירושלים, נכתב כי צריך להיות קשר בין התרומה שמוצע ש״תנובה״ תשלם לבין ״הניזוקים״ מהמעשים שלה, קשר שאכן מתקיים בתרומה המוצעת בהסדר הפשרה - 2,700,000 ש״ח לעמותות העוסקות בהגנה ושמירה על רווחת בעלי החיים בישראל באמצעות עמותת "עיגול לטובה״, שנוספים עליהם תרומה בסך 1,500,000 לעמותת ״לתת״ במוצרי מזון של החברה. 


וינשטיין. "צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנוסף היועץ כותב כאמור כי בהסדר לא פורט האופן שבו מתחייבת "תנובה" לפעול אחרת מעתה ואילך, על מנת שמקרים דומים לא יישנו. וינשטיין מציע כי בית המשפט יבחן אם די בצעדים שננקטו זה מכבר על ידי "תנובה", ובהם סיום עבודתם של מנהל המפעל ועובדים נוספים וכן השקעת כספים בשיפור תנאי בעלי החיים השוהים במפעל.