סופה של תקופה. לאחר 20 שנות ניהול, בהם חדר אל התודעה של הציבור הרפואי כשניהל את אחד מבתי החולים העמוסים והמרכזיים במדינה, הודיע היום (חמישי) פרופסור גבי ברבש על כוונתו לפרוש מניהול בית החולים איכילוב.



פרופסור ברבש, אשר שימש בעבר גם כמנכ"ל משרד הבריאות, הינו בוגר אוניברסיטת הארווארד היוקרתית ונחשב לדמות אשר הביאה את בית החולים וקידמה אותו למצב שלו כרגע.



במכתב שנשלח לכל עובדי בית החולים כתב ברבש: ""הבוקר הודעתי לראש העיר על החלטתי לפרוש מתפקידי כמנהל המרכז הרפואי וביקשתי להתחיל בתהליך מכרז למנהל בית החולים שלנו.  אי אפשר להתעלם מהעובדה שאני מנהל את בית החולים שלנו מעל עשרים שנה וזה בהחלט זמן ראוי להתרעננות של ביה"ח ושלי. 


"אני משוכנע שהעובדה, שבית החולים שלנו, הפך להיות ״מפעל חיים״ שלי ושל הרבה מהמנהלים והמנהלות שעבדו לצידי בעשרים השנים הללו - תרמה לרמת המצוינות שבה המרכז הרפואי שלנו ממוצב כיום. שנית, לתפיסתי, מנהל טוב, נבחן, בין השאר, ביכולתו להכשיר דור המשך וביכולתו להעביר תפקיד בצורה מסודרת תוך שמירה על המשכיות ומצוינות בניהול. 

"דרשנו לאורך השנים, ממנהלי המחלקות להשקיע באיתור, פיתוח וקידום מועמדים מתאימים שיוכלו לרשת אותם בבא העת. ואכן, בכמה ממרכזי המצוינות המובילים שלנו, הצליחו המנהלים לגדל דור המשך מצטיין שינהיג את בית החולים שלנו בעשורים הבאים ויבטיח למרכז הרפואי שלנו המשך הובלה של מנהיגות מקצועית ברמה הלאומית. 

"אני גאה מאד במנהלים והמנהלות הללו שהצליחו להוריש את המצוינות שלהם לדור הבא!  אל יקל בעיניכם ההישג הזה, הוא קשה מאד עניינית ואישית! 
בהתאם לכך, כבר מתחילת כהונתי - חיפשתי מועמדים להצטרף אלי לניהול ולהכשיר עצמם להתמודד על התפקיד החשוב והרגיש הזה". פרופסור ברבש גם עקץ והוסיף: "כולנו ראינו כמה קל לדרדר, אפילו בית חולים מצטיין, תחת ניהול בעייתי". 

"לי אישית, היה חשוב, וחשוב לי מאד גם היום, שעשרים השנים שהשקעתי בקידום בית החולים שלנו, והתשתית האנושית והמוסדית שבנינו יחד בעמל כה רב, לא ירדו לטמיון ויזכו להמשך פיתוח ושגשוג. וזו לכן, סיבה נוספת להחלטתי: חשוב לי מאד, לתת גם כאן דוגמא ולעמוד בהצלחה גם במבחן הזה של העברת תפקיד מכובדת לדור המשך מצטיין", סיכם.