המפכ"ל יוחנן דנינו קיים שיחה עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ואיחל למחליפו הזמני - ניצב בנצי סאו - הצלחה במילוי תפקידו. דנינו הוסיף כי הוא "משוכנע שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן יחד עם ראש הממשלה יעשו הכל כדי שתקופה זו של מילוי המקום תהיה קצרה, ככל שניתן, לאור האתגרים והמציאות הביטחונית שבה נמצאת מדינת ישראל".

עוד אמר המפכ"ל כי "ניצב בנצי סאו הוא מפקד בעל ניסיון בתפקידים פיקודיים בתחומים שונים בהם הגיע להישגים רבים ומשמעותיים והוא ניחן בכל התכונות הנדרשות כדי להנהיג את משטרת ישראל בעת הזו" והוסיף: "אני משוכנע כי בנצי יצליח בתפקיד המאתגר".
דנינו הביע סיפוק מכך שלתפקיד מ"מ מפכ"ל נבחר מועמד מתוך הארגון.

שלשום (שלישי) הודיע השר לביטחון פנים גלעד ארדן על החלטתו למנות את סמפכ״ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, שהוא גם מפקד מחוז ת״א של המשטרה, למפכ״ל במינוי זמני. סאו ביקש בשיחת ההכרות עם השר שלא להתמנות במינוי זמני, ואמר כי עדיף שיהיה מינוי קבוע, נוכח מצבה של המשטרה. גורמים בסביבתו של סאו אמרו ל"מעריב אונליין" כי הם חוששים שהמועמדים האחרים ינסו להכשיל אותו במהלך המינוי הזמני. 
 
גורם בכיר בסביבתו של השר ארדן אמר ל"מעריב אונליין" כי ״השר מעדיף למנות מישהו מתוך המשטרה נוכח מצבה והטלטלה הקשה שעברה״, תוך שהוא מסביר כי השר לא התרשם באופן מיוחד מאף אחד מהמועמדים, ועל מנת לבחון מועמדים אחרים הוא נזקק לזמן. המינוי תחילה תוכנן להמשך למשך חודש אחד, אולם השר הודיע לניצב סאו כי הוא לא תוחם בזמן את המינוי הזמני. לקראת סיום תפקידו הודיע המפכ״ל, רב ניצב יוחנן דנינו, כי הוא תומך במינויו של סאו לתפקיד המפכ״ל. 
 
השר גלעד ארדן סיים בימים האחרונים את סבב הראיונות שערך למועמדים לתפקיד: 14 הניצבים המכהנים, תוך הצהרה כי יעדיף למנות מפכ״ל מבין שורות המשטרה. מתוך 14 המועמדים שרואיינו המובילים הם ניצב סאו שמונה במינוי זמני, ניצב אהרון אקסול, ראש אג״מ במשטרה, ניצב יורם לוי, מפקד המחוז הדרומי, ניצב ירון בארי, שהחקירות האחרונות בפרשת רונאל פישר הקטינו משמעותית את סיכוייו, ניצב זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני ושורה של מועמדים מחוץ לשורות המשטרה או ניצבים לשעבר.