יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף היום (שבת) באירוע שבת תרבות בחולון בהנחייתה של העיתונאית נחמה דואק.

בפתח דבריו התייחס לפיד למתווה הגז המתגבש ואמר: "יש עתיד לא תתמוך במתווה שלא יהיה בו מנגנון פיקוח על מחירי הגז. נושא הגז הוא נושא סבוך, רווי אינטרסים, צריך ללמוד את המתווה המתגבש באופן שקוף ופתוח בוועדת כלכלה של הכנסת. זה לא יכול להתקיים במחשכים, זה חייב להתקיים בשקיפות".

לפיד הוסיף כי מדינת ישראל צריכה לאפשר פיתוח של מאגר לוויתן על פני פרק זמן קבוע: " אי אפשר להמשיך למשוך זמן, הפסדנו מיליארדים מהעיכוב על חתימות הסכם ונפסיד עוד מיליארדים אם עכשיו יבקשו ללכת אחורה ולהתחיל הכל מהתחלה".

בהמשך התייחס לפיד למשט לעזה ואמר: "המשט הזה הוא סוג של התגרות במדינת ישראל, של אנשים שהם הכל חוץ ממגני זכויות אדם. מנסים להציג את המשט הזה כמשט למען זכויות אדם. הדבר האחרון שאפשר לשים ליד הביטוי זכויות אדם זה את המשט הזה. זה משט של חבורה של תומכי טרור שתומכים בארגוני טרור, משט מתועב שצריך לעצור אותו. צריך לנהוג כלפיו כמו בפיזור הפגנה אלימה. והחברה האלו צריכים כולם ללכת למעצר".

על התקציב התלת שנתי שעל פי פרסומים מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר, אמר שר האוצר לשעבר: "זה יהיה הרס לכלכלה הישראלית מסיבות פוליטיות. השארנו כלכלה חזקה ועכשיו נתניהו רוצה להרוס את זה בשביל שקט פוליטי"?

לפיד התייחס למהומה שפרצה במליאה בעקבות דבריו של ח"כ ירון מזוז השבוע בנוגע לאזרחותם של ערביי ישראל ואמר: "אין שום דבר ימני במה שאמר ח"כ ירון מזוז. זה מנוגד לכל מה שז'בוטינסקי ובגין חשבו ואמרו. להיות גזעני נגד ערבים זה לא ימני ויותר חמור מזה, זו לא תפיסה יהודית. אחד הדברים היסודיים בתפיסה היהודית זה להגן על הגר השוכן בקרבך. הסוג הזה של דיבורים מכוערים ומכפישים גורמים לנו נזק לאומי". לפיד הוסיף: "בנט עשה מעשה יפה כשעלה לדוכן ויצא נגד האמירות הללו. נתניהו היה צריך לעשות זאת גם כן אך לצערנו נהג אחרת".