יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, התראיין היום (שבת) לערוץ 2 ואמר על מתווה הגז כי הוא מעוניין שיהיה דיון פתוח ושקוף בכנסת.



"ביום חמישי ליכדתי את כל האופוזיציה בדרישה מיו"ר הכנסת להביא את ההחלטה לכנסת. שוחחתי הערב עם היועץ המשפטי וביקשתי לוודא שתהיה הנחיה לדון בנושא הגז בכנסת בדיון שקוף". הוא הוסיף: "זו החלטה לדורות, זה נושא רציני. יש התכנות שבקשת הממשלה תדחה אבל אנחנו נדבר עם סיעות האופוזיציה השונות".



עוד הוא הוסיף: "הסיפור כמו בכל דבר בכלכלה זה תחרות או מונופול. או שהולכים לתחרות או לפיקוח. אף אחד לא נגד הגז, אמרנו כמה וכמה דברים משמעותיים ואנחנו נחושים בעניין, זה מבחן של הציבור. אני לא יודע מה תצביע הקואליציה וטרם קיבלתי תשובות מראשי מפלגות האופוזיציה".



הרצוג התייחס גם למשטה לעזה: "אני לא מתרגש ממנו, זו פרובוקציה. הבעיה בעזה זו האפשרות של חזרה לאלימות. צריך לשחרר את עזה, לבודד את חמאס מהאוכלוסייה ולהחזיר את הרשות הפלסטינית. נתניהו לא עשה שום דבר שיביא את השינוי המיוחל באופק המדיני".



בנוסף הוא התייחס לתסיסה בעדה הדרוזית: "אני מלווה שנים את העדה הדרוזית וכשאני שומע את האזרחים הדרוזים מדברים על אל חאדר אני חושב שצריך להתערב במינון, לא לאפשר אסון כלשהו, זה על הגבול ויש להיות עירניים ולבנות קואליציה אזורית ועולמית שתעזור להם". עוד הוסיף: "זה משחק מעצמתי עצום, זה סיפור רגיש מאוד ואני לא שומע את הממשלה מתייחסת לזה ברצינות".



כשנשאל על סכסוכים באופוזיציה אמר: "אנחנו אופוזיציה שמתפקדת יפה מאוד, יש לנו הרבה ניגודים ובכל זאת אנחנו מאוד מורגשים בוועידות ובמליאה. זה בסדר שלפיד רוצה לבלוט, אני רק מצפה שכולם ינסו לבלוט יחד. זאת אופוזיציה לוחמת שלא עושה שום הנחות לצד השני. ראש הממשלה מוכר סתם סיפורים, אתם לא מתעייפים מהספינים האלה? אין לי שום כוונה להוביל את המפלגה שלי לקריסה אלא להחלפת נתניהו".