בפעם הראשונה ישביתו מחר (ראשון) הורים בישראל את מערכת החינוך בכל הארץ. מרבית היישובים בארץ ישביתו את בתי הספר הייסודיים.



"במהלך השבועיים וחצי האחרונים,  פעל פורום ועדי ההורים היישובים בהליך מדורג ומבוקר, בהליך שמטרתן לעורר את משרד החינוך ומהתנתקותו מהבעיה", מסר ל"מעריב אונליין" איציק מנחם, חבר ועדת שמחון ונציג הפורום, ויו"ר ועד ההורים בגדרה. "ההורים בשטח יותר ממוכנים להחריף את המאבק.


השביתה הכללית היא רק יריית פתיחה, אנחנו לא נרפה, נפעל ונמצה באופן דמוקרטי וחוקי את כל המהלכים, כולל מהלכים משפטיים נגד התנהלות משרד החינוך".



קרוב ל-100 יישובים כולל מרבית הערים הגדולות יצטרפו להשבתה. במהלך השבוע יצטרפו למאבק גם אלפי מנשה וראשון לציון באופן חלקי, הידועות כיישובים המזוהים עם ארגון ההורים הארצי, שהודיע כי אינו מצטרף להשבתה.



מחר, בשעה 7:30 בבוקר תיערך הפגנה עירונית של רמת גן בנושא איחוד הכיתות ומחאת הסרדינים. הורי ותלמידי בתי הספר ברמת גן יגיעו לבית הספר היסודי ערמונים בעיר.



בחולון תיערך הפגנה עירונית ברחבת המדיטק. במקביל בבית הספר היסודי יצחק שמיר, טוענים כי הוא אחד מבתי הספר היסודיים הצפופים ביותר בארץ והוא מכיל כ-850 ילדים מכיתה א'-ו'. ההורים יגיעו להפגנה מכל חולון עם הילדים ולאות מחאה ילבישו את הילדים כסרדינים ויעמידו אותם זה לצד זה.



בעמק חפר יפגינו שמונה בתי ספר יסודיים, ברמת השרון יגיעו מאות הורים מכל בתי הספר הייסודיים וגני החובה להפגין בכיכר ביאליק הנמצאת מול העירייה בדרישה ל-32 ילד בכיתה. גם בהרצליה, אשדוד, ירושלים ורחובות, ייערכו הפגנות.



בצהרי היום יגיעו עשרות משלוחי סרדינים שקנו הורים ותלמידים מבתי הספר בתל אביב ללשכת שר החינוך, בעיר, שאליהם מצורפים מכתבים אישים שכתבו התלמידים.



תגובת משרד החינוך: "המשרד פועל בהתאם להחלטת הממשלה משנת 2008 לפיה, התקן לכיתה בבתי הספר הייסודיים ובחטיבות הביניים בכל המגזרים, נקבע בהתאם למדד הטיפוח של בית הספר והוא עומד בטווח של בין 32-40 תלמידים לכיתה. המשרד קורא להורים שלא לנהל את המאבק תוך פגיעה בשגרת הלימודים. בתי הספר יהיו פתוחים וצוותי ההוראה יפעלו כרגיל".