מאות הורים וילדים מפגינים היום (ראשון) ברחבי הארץ נגד הצפיפות בכיתות, בנוסף לשביתה המתקיימת לראשונה במרבית בתי הספר היסודיים.
מחאת הסרדינים בבית הספר "ערמונים" ברמת גן


ההפגנות החלו בשעות הבוקר המוקדמות בערים: רמת גן, חולון, עמק חפר, הרצליה, אשדוד, אלפי מנשה, כפר יונה. ההורים דורשים ממשרד החינוך לפעול לפתרון לבעיית הצפיפות ולצמצם את מספר הילדים בכיתה ל-32.
הילדים וההורים מניפים שלטים וקוראים: "בנט תתעורר, אני לא סרדין". בבית הספר ערמונים שברמת גן, הילדים נכנסו לתוך רשת חבלים על מנת להמחיש את הצפיפות, ובכיכר מדיטק בחולון הם לבושים כסרדינים בתוך קופסאות צפופות.


ההפגנה בחולון. צילום: אבשלום ששוני

יפעת ישי, ממארגנות המחאה ברמת גן אמרה: "אנחנו נהיה צפופים בתוך קרטונים, וקשורים בתוך חבלים שיידמו צפיפות בלתי נסבלת, נהיה בתוך רשתות שמדמות חנק. נשים מסיכות לבנות על הפנים שיעבירו את המסר שאנחנו שקופים, ובעיקר נזעק-  די כבר, הגיע הזמן שיבינו שלא נהיה דגים יותר, גם קולנו ישמע".

תלמידה: "אני מתחפשת לסרדין כי צפוף בכיתות"

בחולון נערכת הפגנה עירונית ברחבת המדיטק. הנהגת ההורים מבית הספר היסודי יצחק שמיר טוענת כי זהו אחד מבית הספר היסודיים הצפופים ביותר בארץ, המכיל כ-850 ילדים מכיתה א'-ו'.

לירי, תלמידת כיתה ג' בבית הספר, סיפרה: "אני מתחפשת לסרדין כי יש לנו 40 ילדים בכיתה והמורה לא יכולה לעבור בינינו, כי צפוף וגם אנחנו לא מצליחים לשמוע אותה טוב". 
 
אל לשכת שר החינוך, נפתלי בנט, אמורים להגיע עשרות הורים ותלמידים מתל-אביב, חולון, גבעתיים וירושלים.


יעל אשכנזי, יו"ר ועד ההורים המרכזי, סיפרה: "בכל שכבה, מכיתה א' ועד ו', יש ארבע כיתות מקבילות ובהן 40 תלמידים בכל אחת, כמות אותה הרשות יכולה להרשות לעצמה בגלל תקן משרד החינוך. בשנה הבאה 12 כיתות יהיו עם 40 תלמידים והשאר עם 38 תלמידים. במצב כזה, כל תזוזה בכיתה, פוגעת פיזית בתלמידים, אין סיכוי ליחס פרטני, גם אם מורה הוא עילוי, ילד שמתקשה הולך לאיבוד בשיעור. נוצר מצב של תסכול אצל התלמידים, צוות המורים וההורים, הנאלצים להוציא אלפי שקלים על מורים פרטיים לצורך השלמה. וכמובן, עם כמות כזו, הפסקות בית הספר הן סכנת נפשות. איך מחנכים ככה את דור העתיד"? 



אשכזני טענה כי הוועד מודע לכך שגם אם יחליטו להוריד את התקן ל-32 תלמידים, יצטרכו לבנות בבית ספר עוד חדרי כיתות, ואמרה כי "לכן, כפתרון ביניים שהוא בר השגה, אנו רוצים לשנת הלימודים הקרובה חיזוק של כח אדם. שהכיתות יוכלו לעבוד עם שתי מורות ולעבוד בפיצול עם קבוצות קטנות". אשכנזי הדגישה: "אם דרישתינו לא תענה, לא נפתח את שנת הלימודים הקרובה. אנחנו נמשיך למחות מול משרד החינוך ואף נקים להקים אוהל מחאה מול הבית של שר החינוך, נפתלי בנט".