הורים שימו לב : במסגרת התכנית "קיץ אחר" משרד החינוך יפעיל לראשונה קייטנות חינמיות, דיגיטליות לתגבור במתמטיקה ואנגלית.




"הקייטנות מיועדות לאלפי תלמידי בכיתות ה' – ח' ובמהלכן מורים מומחים באנגלית ומתמטיקה יעבדו עם התלמידים בצורה חווייתית על חיזוק החומר הנלמד והכנה מיטבית לשנת הלימודים הקרובה. " הקייטנות במתמטיקה ואנגלית יסייעו בעיקר לאותם תלמידים שעתידים לעבור מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים או לתיכונים ואשר זקוקים  לסיוע ותגבור לימודי כדי לפתוח את השנה בצורה טובה וברמה של יתר תלמידי הכיתה", מסביר רוני דיין, האחראי במשרד החינוך על הקייטנות הדיגיטליות .  



לדבריו,  הדבר מהווה חיסכון משמעותי בנטל הכספי להורים כיוון שמדובר בקייטנות הניתנות לתלמידים בחינם.  "מדובר ב10 מפגשים מקוונים של כשעה וחצי כשהציוד הנדרש מהתלמידים: מחשב אישי, אוזניות, מיקרופון, חשבון דוא"ל".



במסגרת הקייטנות הדיגיטליות משרד החינוך יפעיל גם  קייטנות חוויתיות בטכנולוגיות ומיומנויות מחשוב: במסגרת קייטנות אלו התלמידים ייחשפו לטכנולוגיות תקשורת ומיומנויות המאה ה- 21, ידונו ברעיונות שלהם וילמדו לתפעל את הטכנולוגיה. כך למשל התלמידים ילמדו כיצד ליצור, משחקים וירטואליים, אנימציה, כרזות, קומיקס, סרטונים ביוטיוב, מצגות, אלבומים אינטראקטיביים ולתכנת ולקודד משחקים וירטואליים.

מהמשרד נמסר כי  ההרשמה לקייטנות בעיצומה, פרטים ניתן לקבל בבתי הספר . התכנית "קיץ אחר" מקדמת את התפיסה לפיה האחריות על הילדים והנוער מתקיימת לא רק בשנת הלימודים, אלא גם במהלך החופשות-  בוקר, צהריים ולילה.

המעטפת החינוכית נועדה להבטיח לילדים חופשה בטוחה יותר ומלאת פעילויות מעשירות. מדובר בשיתוף פעולה של משרד החינוך והשלטון המקומי. במסגרת כך, המשרד יפעיל שורה של תכניות בהן ערי הילדים והנוער, מתחברים בחופים, יורדים בטוח לאילת ועוד.