ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיבר הבוקר (רביעי) במסיבת עיתונאים על הרפורמה בבריאות הנפש ואמר כי לא ניתן לטפל בחלשים אם אין משאבים והגז יכול לקדם את הכלכלה ולהביא לרווחים גדולים אותם יהיה ניתן להעביר לרווחה, בריאות וביטחון.



נתניהו אמר: "אי אפשר לטפל בחלשים אם אין משאבים. כלכלה רווחית מחייבת פיתוח לא רק תשתיות ממשלתיות אלא גם של הסקטור העסקי שיוזם ומרוויח והרווחים ילכו לרווחה בריאות וביטחון וזה הגז. הקב״ה נתן לישראל מתנה נדירה, מאות מיליוני שקלים שנמצאים בגז ואנחנו צריכים להוציא אותם החוצה. אי אפשר לדבר על השקעות בלי משקיעים, אי אפשר לדבר על תחרות בלי מתחרים, אנחנו צריכים את היכולת להוציא את הגז ולכן מביאים את המתווה המאוזן".



עוד הוא הוסיף: "כשאני אומר גז צריך להסביר שלא מדובר בכיריים, בבישול, אלא המקור העיקרי לחשמל, תחנות הכוח שמספקות חשמל למדינת ישראל, אין לי שום כוונה להישאר עם שדה אחד או צינור אחד, זה לא יביא לשום תחרות אבל יביא לזה שנהיה בתלות בטחונית שלא באה בחשבון לישראל. צריכים הרבה שדות וצינורות ויש לנו הרבה סיבות בטחוניות אחרות למה הדבר הזה הכרחי. לנו יש הרבה יותר מקורות גז ואנחנו יכולים לקדם גם את הדבר הנכון למשק הישראלי, את החשמל של מדינת ישראל, הצרכים של ישראל וגם לאפשר למשקיעים להשקיע פה ולהביא משקיעים נוספים, המתווה שאנחנו מדברים עליו הוא חשוב".



עשרות מפגינים מתחת לבנין משרד הבריאות, בו התקיימה מסיבת העיתונאים, נגד הרפורמה במתווה הנוכחי שלה. הם ימשיכו לקבל מטופלים אבל לא ירשמו את המידע הרפואי הרגיש בתיק הממוחשב על מנת שלא לפגוע בסודיות המטופלים.



יעל רון, יושבת ראש הסתדרות המחר (ארגון המייצג את הפסיכולוגים) המפגינה במקום: "אנחנו מוחים למעלה מ-15 שנה נגד הרפורמה. ההסתדרות לא נגד רפורמות אלא נגד רפורמות גרועות. היא סוגרת דלת למטפלים ומטופלים ולא פותחת דלת אחרת. אוכלוסיות רבות לא יקבלו טיפול, סכנה לעובדים הסוציאליים. היום אנחנו מתחילים את המאבק האמיתי, זה שלב חדש לגמרי של המאבק". היא הוסיפה: "למרות שבית הדין חייב אותנו לשבת למשא ומתן, משרד הבריאות גורר רגליים ולא מוכן להיפגש איתנו ולחתום על הסכם קיבוצי, אז נראה להם מי יותר חזק - אנחנו או הם".



א׳ - מטופל משדרות. ישן הלילה מול משרד הבריאות כמחאה נגד הרפורמה: "אני מטופל בשדרות, יש לי הפרעה על רקע התעללות פיזית ומינית במקום העבודה ומאז אני לא עובד ומטופל שנתיים. מה שחשוב לי זה שבעוטף יהיה טיפול ולא צולע כמו היום. בעקבות הרפורמה רק צמצמו את השירותים כי אמרו שהקופות יממנו את זה אבל זה לא קרה שם באזור". לטענתו "איפה שלא כלכלי הם לא מקימים מרפאות וככה אנחנו תושבי הפריפריה נותרים בעצם בלי טיפול, מחדל. הגעתי אתמול בחצות, ישנתי מול משרד הבריאות הלילה כי אי אפשר רק לדבר צריך גם לעשות".



חנה שטרום כהן, יו״ר פורום הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים לבריאות נפש מפגינה גם היא: "אנחנו מכירים את ההצהרות ואת המסמכים שההסכם מגדיר ויש פערים אדירים. כתוב במפורש שרק בעלי אבחנה פסיכיאטרית יקבלו טיפול. יש מספר מוגדר ומצומצם של מגעים שיכולים להיות שיחות טלפון במקום פגישות. בשורה התחתונה הכל נובע ממניעים כלכליים".