"מי שמצפה לפתרון קסם, יודע שזה לא ריאלי". כך השיב היום שר החינוך נפתלי בנט, לטענות ההורים המוחים על הצפיפות בכיתות, במסגרת "מחאת הסרדינים". בשבועות האחרונים המחאה צברה תאוצה, עד לכדי ביטול לימודים.

השר נשאל על כך באופן ישיר בוועדת החינוך בכנסת, והדגיש כי הוא "עוסק בנושא הצפיפות מלפני הכניסה לתפקיד - בלי הפגנות ובלי מחאות". בנט ציין כי במשא ומתן הקואליציוני הוא דרש תקציב משמעותי לנושא: "היו לי שתי דרישות - איילת שקד למשפטים ותקציב תוספתי לפתרון צפיפות".
בנט הסביר כי אינו יכול להציג בשלב זה פתרון: "אתם לא מצפים שאדם יבטיח דברים שאי אפשר לעמוד בהם. פגשתי את כל המעורבים - הורים, ועדים, מורים, מנהלים ומומחים". לדבריו, במשרד החינוך עובדים על "מתווה יצירתי" בהתאם לתקציב המשרד: "אנחנו ממשיכים בקו הדיפרנציאלי".

ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום גם את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הבאה, ובנט אמר כי "מתוך תפיסת עולם שדוגלת בהקלת הנטל על ההורים, ולמרות שהמדד עולה, אנחנו לא מעלים את תשלומי החובה ולא את תשלומי הרשות. לא יתייקרו תשלומי ההורים. ילד ברהט, בנהריה ובנתיבות צריכים להתחיל את חייהם מאותה נקודה. גם במקרה בו הורי הילד לא יוכלו לעמוד ברף התשלומים – הדבר לא ימנע השתתפות התלמיד בפעילות או טיול. אף ילד במדינת ישראל לא יישאר מאחור".