״זה המקום שאלוהים רוצה שאהיה בו״ - כך אמרה אתמול (רביעי) בהתרגשות טריה הילטונן, נוצרייה אדוקה מפינלנד ואחות בגמלאות, שהחליטה להתנדב בבית החם לניצולי שואה בחיפה ולהקדיש את שארית חייה לקשישים העריריים המתגוררים בו.



את הבית, המכונה גם "קריית החסד", הקימו בהתנדבות עמותת יד עזר לחבר והשגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, המסייעת בתקצובו באמצעות תרומות של נוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם. במקום מתגוררים כיום כ־110 ניצולים עריריים, ומאות נמצאים ברשימת המתנה.



הילטונן הגיעה לחיפה לפני שבועיים בעקבות תוכנית רדיו שהפיקה השגרירות הנוצרית הבינלאומית, שגוללה את סיפורו של הבית. "ברגע ששמעתי על המקום ברדיו הרגשתי שזה בדיוק המקום בשבילי, והחלטתי להגיע לישראל ולהקדיש עצמי לבית הזה", סיפרה אתמול.



הילטונן הוסיפה: "אני תומכת במדינת ישראל ובעם היהודי, ואני אוהבת מאוד את העבודה שלי כאן. אני רוצה להקדיש את חיי לניצולי השואה פה. אני מרגישה שזה הייעוד שלי בחיים".



סגנית מנהלת הרווחה בשגרירות הנוצרית יודית סץ ציינה אתמול כי נוסף להילטונן יש עוד נוצרים רבים שמגיעים לישראל כדי לסייע לניצולי השואה. ואילו יו"ר עמותת יד עזר לחבר שמעון סבג, המנהל תות הבית החם, אמר כי ״טריה היא מלאך בלבן. היא עושה את העבודה כאן בצורה הכי טובה והכי אנושית שרק אפשר".