בוקר טוב, קחו לכם עוד תוכנית של סיכום השבוע שבוע שבו חזינו בממשלה שיודעת לעצור דוגית ששטה במי הים התיכון בהצלחה וראש הממשלה בירך את העושים במלאכה ובידו השנייה ליטף את פדחתו של תשובה וכך העביר עוד שבוע עלוב רופס שנרצה לשכוח. חמישה ימים בחמש דקות



ביום ראשון שמעתי שוב ושוב את הנאום, מלאכת המחשבת ואת שירת החסד המופלא מפי הנשיא המדהים הזה אובמה שרק שרצי הימין בתקשורת (גם זו שלנו) עדיין מקשקשים על שמו וצבעו ואמונתו.



ביום ראשון פתח אובמה את הרוכסן שעל חזהו הראה לנו את הלב הענק וגם אם תצקצקו בלשונכם ותגידו איזה שחקן אז בסדר, בי נשבעתי, דמעות זלגו מעיני כששמעתי את זה. 



אני רוצה פעם אחת לשמוע את נתניהו בנאום כזה, נאום של חסד. נתניהו יודע לנאום על חורבן, על סכנות, על פחד, על יאוש, על מרירות ועל איומים. נתניהו הוא איש עצוב עם חזון עצוב, איש מפחיד עם נשמה מפחידה. אני מקווה שגם הוא ישב השבוע, ראה ושמע את אובמה הענק ואולי אולי אולי אמר לעצמו וואללה? קצת חסד ביבי, קצת חסד. לא מתים מזה



ביום שני ביבי שלא יודע לשיר ולא רוצה לדבר על חמלה, דווקא שר שיר אהבה נוגה וליטף את קרחותיהם של הטייקונים שרגליהם בבארות הגז וראשם בלשכת ראש הממשלה. ביבי הקפיד לעשות עיסוי רקמות עמוק לתשובה וחבריו ועשה את זה כל כך טוב שאפילו הגיע לשלב ההפי אנד. ביבי חכם על חלשים. אחרי שתשובה והגוד גייז דרכו עליו והותירו אותו מעוך ומרוקן, ניסה האיש חסר החסד, להראות שעדיין יש לו את זה ועצר את הספינה בלב ים. מי שלא יכול לעצור באר גז ימית יישאר בים ויגרש איזו דוגית עלובה שאילו היה בו קורטוב חסד כמו של אובמה היה מניף ידו לשלום, מניח לספינה לעבור ואפילו מלווה אותה אולי לא בשיר אבל בציטוט של השיר של אלתרמן – "לחיי הספינות הקטנות קפיטן נרים כוס קפיטן של ברכה קפיטן לחיי הספינות שבדרך"



ביום רביעי
נשלמות ההכנות למסיבת הפרידה מהקיסר לבית שושלת דנינובסקי הפורש מכס המלכות של הפוליצאי. כיאות לשושלת האצולה ממנה בא ג'והנן בעל הדם הכחול מכחול הים, נערכת נשפייה בעלות של מאות אלפי רובלים ונסיכים ונסיכות מן הביצה יבואו לקוד קידה ולהשתחוות להוד רוממותו.



נשף הפרידה מפואר כיאות לנסיך ולמוזמניו האצולה המקומית והעם לא יידע מי צחקק עם מי, מי השתחווה לנסיך מי נשק את יד הנסיכה כי בית דנינובסקי אוסר על אמצעי התקשורת של הממלכה להשתתף. ומחוץ לנשף יעמדו כרגיל שוטרים כחולים מיוזעים יכוונו את התנועה ויחכו למשכורת העלובה שלהם.



הידד ג'והנן דנינובסקי האציל. לכתך לשלום תמיד נזכור אותך ואת הגיגיך. ולא נתפלא אם גם הוד רוממותו אובמה יגיע ויעלה לבימה וישיר לך כי אתה נסיך כה מופלא ולכן ישיר לך את החסד המופלא



יום רביעי. השרה מירי רגב בוחנת את ההצגה, קוראים לי רייצ'ל קורי" ביפו. אולי יש בה חתרנות נגד המדינה. אם יותר לי כבוד השרה להציע לך וממש התאמצתי למענך, צאי לחופשה של כמה ימים תנוחי, תרגיעי. תיכנסי לאוטו עם המשפחה, הדלק עלי. הכנתי לך דיסק. הלקרימוזה של מוצרט שאת כל כך אוהבת,  תעצמי עיניים, תאזיני לקצת תרבות, אל תצעקי כפיים כפיים, מוצרט מסתדר מעולה גם בלי זה.



בגליל הזמנתי לך ביקורים בשורה של מוזיאונים. תתחילי בחצר ראשונים בכפר גלעדי, משם תעברי למוזיאון הפתוח בתפן. אם יהיה לך כוח לכי למוזיאון חומה ומגדל בחניתה ולאוצרות החומה בעכו, כן כן ליד הערבים. ותקנחי אם ממש יבוא לך במוזיאון יהדות דוברי גרמנית במרכז למורשת הייקים. בערב אולי תהיה הופעה בקשת אילון בקיבוץ אילון. אחלה מקום.



נכון אולי בטיול הזה לא תפגשי הרבה חברי מרכז הליכוד אבל תספגי לתוכך מנת תרבות ישראלית אמיתית ובלילה עת תתרווחי בג'קוזי, עדויית קצף ריחני – תעצמי עיניים ותגידי לעצמך, וואללה יש חיים גם בצפון וגם - תעבירי יומיים בלי לפסול איזו הצגה ולהנות.



והבוקר - הבוקר עת קמתי והטלתי את מימי חשבתי על ביבי שחטף השבוע גם על הטיפול האלטרנטיבי בערמונית שלו. בלי להכנס לשאלה הרפואית אם זה הטיפול המקובל או הנכון רציתי לבקש משהו. תראו, הרי ביבי ממש לא עושה כלום, הוא לא עושה שלום, הוא לא עוזר לפתור את בעיית הגרעין, בתקופת כהונתו עלו מחירי הדירות בטירוף שלא היה כמוהו, הוא לא מתעניין בפצצת הזמן של העדה האתיופית, הוא לא מרסן את השרה רגב בנושאי חופש הביטוי, הוא פותח רגליים לפני ברוני הגז, בקיצור, הוא לא עושה כלום, אז לפחות דבר אחד הוא רוצה - להשתין בשיטת גת גורן וגם על זה אנחנו קופצים עליו?


תשתין איך שבא לך ביבי שלפחות כבר ייצא ממך משהו?