גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, התראיין היום (חמישי) לגל"צ בעקבות ציון עשר שנים להתנתקות ואמר:  "הצעד שאבי עשה היה הצלה לישראל. אנחנו עשר שנים מחוץ לעזה. מישהו באמת מתגעגע? ברור שלא. אני אפילו בטוח שבקרב המפונים מדובר ברוב. אני יכול להגיד לכם מה סיפר לי אחד המפונים, חבר שלי,  בשקט בשקט, 'תשמע, התחלנו לחיות'".
שרון סיפר כי אביו הורה להפציץ את עזה בלילה בו אושפז: "הפלסטינים יכלו להפוך את עזה לסינגפור של המזרח התיכון, אבל הם בזבזו את הכסף על נשק, על חפירת מנהרות. בלילה שאבי אושפז אני שמעתי אותו משוחח עם הרמטכ"ל ומורה לו להפגיז מספינות חיל הים, למה? בתגובה על ירי. הוא היה משתמש בלגיטימציה שנתנה לנו היציאה משם להגיב כמו שצריך. לטפל בטרור הוא ידע מצוין". 

שרון הוסיף כי  "אבי העריך שיהיה טרור גם אחרי הנסיגה מעזה, אבל הוא היה מגיב במלוא העוצמה".


פינוי גוש קטיף. צילום: רויטרס 
הוא הוסיף כי "לבד משוליים סהרוריים, וגם זה אני לא בטוח,  אף אחד לא הציע לחזור או להישאר שם. לא רק שאף אחד לא הציע להקים את היישובים, אף אחד גם לא הציע להשאיר את הצבא. אם זאת כזאת טעות למה אף אחד לא רוצה לתקן? כי עם ישראל הוא עם חכם, והוא לא רצה להיות בעזה, לא רצה לשרת שם במילואים, לא רצה שהבנים שלו יעסקו שם בבט"ש. ואם ישאלו את העם הזה שוב אם הוא מעוניין לחזור לעזה התשובה תהיה חד משמעית, לא רוצים להתבוסס בטרור ובמוות שם".

"אבא שלי לא היה תמים, והכיר טוב מאוד את הפלסטינים" 

שרון הזכיר כי רה"מ נתניהו תמך גם הוא בצעד: "נתניהו לא יכול להיכלל בקבוצה של התנגדים, כי הוא הוציא את עצמו ממנה פעם אחר פעם, פעם. הוא עמד על דוכן הכנסת מול המצלמות ב-26 באוקטובר 2004 וקרא לעברו של אורי אריאל שבמשאל עם הוא יתמוך בתכנית, גם לציניות יש גבול". 
שרון המשיך ואמר כי הנתונים מחזקים את עמדתו בקשר ליציאה מעזה: "ארבע שנים לפני היציאה מעזה היו לנו 150 הרוגים, ארבע שנים אחרי זה 30, זה פי חמישה. אי אפשר להתעלם מהנתונים האלה, אי אפשר להתעלם מכך שחיים של מאות אנשים ניצלו. נדרשה מנהיגות יוצאת דופן בשביל לבצע את המהלך הזה, זה היה קשה, זה היה כואב אבל הכרחי. הציבור הגדול תמך בו, וגם הכנסת" .
"אבא שלי לא היה תמים, הוא הכיר את השכנים שלנו טוב מאוד", אמר שרון, "הוא ידע שבכל פעם שהייתה לפלסטינים את האפשרות לבחור בין חיים טובים לבין טרור וסבל בעיקר לעצמם הם בחרו באפשרות השנייה".