עתניאל מדר, המהנדס שחתם על אישור הבטיחות לגשר התאורה שקרס בחתונה באולם עדיה שביבנה, סיפר הערב (שישי) בראיון לערוץ 2 את גרסתו ואמר כי הוא נקי מאשמה.



מדר נעצר לפני כשבועיים, לאחר שבאירוע החתונה שהתקיים בעדיה קרס גוף התאורה הדינמי שגרם למותה של אחת האורחות בחתונה, אביבה חיון ז"ל.



פרט למדר, נעצר אורן זרוג, אחראי התאורה באולם שחשוד גם הוא בפרשה. המשטרה העריכה כי נגד מדר יוגש כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות.



בראיון לברהנו טגניה סיפר מדר על ההודעה שקיבל ביום האסון: "נאמר לי שקרה האסון שם ושאני מעורב בדבר הזה, במבנה שאישרתי. אמרו לי שגופי תאורה שאישרתי קרסו. הייתי בסדר גמור ולא הרגשתי כל חשש".



הוא התייחס למותה של חיון, דודתה של הכלה מיום האסון, ואמר: "אני מצר ומשתתף בכאבם". 



המהנדס סיפר כי הוא הגיע למקום לאחר שנודע לו על האסון: "ניגשתי לאתר וסרקתי את המבנה בעצמי. עליתי למעלה ודיברתי על הבעלים. בדקתי את גופי התאורה שישנם שם - איך הם בנויים ומורכבים, את אופן החיזוק שלהם לקונסטרוקציה ובזה סיימתי".



המהנדס טען בראיון כי הוא אמנם אישר את גוף התאורה, אך לא ידע כי מדובר בגוף דינמי. הוא הוסיף כי אם היה יודע כי מדובר בגוף זז, הוא לא היה מאשר אותו: "אישרתי יציבות סטטית של גופי התאורה, כלומר גוף שלא נע. לא נאמר לי שיש גוף שזז במבנה עצמו. למיטב ידיעתי, לא קיים דבר כזה בארץ, הם העתיקו את זה. הבעלים ואחד העובדים שם תכננו את זה על פי סרטון ביו-טיוב שהם ראו. ללא תוכנית אישור של מהנדס חשמל, באופן פרטיזני לחלוטין".



כמו כן, הוא טען הפכו אותו לשעיר לעזאזל במשטרה: "הם רוצים להאשים מישהו, קל להאשים את המהנדס כמו באסון ורסאי ואסון הר הרצל".



מדר אמר כי "נקי מחשד" והוסיף: "זה היה מאוד חריג ומוזר שעצרו אותי. היו צריכים לעצור את הבעלים מידית בנושא הזה. הם העלימו את המידע הזה ממני, באופן מכוון כנראה כי לא ראיתי גוף כזה דינמי".



מאולמי עדיה נמסר בעקבות הכתבה כי "מוטב היה שמהנדס הבטיחות שהכזיב יעשה חשבון נפש נוקב. טענותיו נגדנו מופרכות והן חלק מניסיונו להימנע מהעמדתו לדין".