נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (ראשון) בכוכב השחר ופגש את בני משפחת רוזנפלד, שיושבים על בנם מלאכי ז״ל, אשר נרצח בדרכו לביתו בשבוע שעבר.



ביום שני שעבר חזר מלאכי ז"ל עם חבריו ליישוב כוכב השחר ממשחק כדורסל ביישוב עלי. בדרך חסם אותם רכב פרטי וממנו נפתח ירי. ארבעה מיושבי הרכב, ביניהם מלאכי נפגעו. מלאכי נפטר מפצעיו לאחר טיפול ממושך בבית החולים.



אביו של מלאכי, אליעזר, סיפר לריבלין על בנו: ״הבן שלי רק רצה לשחק כדורסל ולנצח, לחזור ולספר לי על האסטרטגיה במשחק". הנשיא שמע מהוריו של מלאכי ז״ל על האיש המיוחד שהיה ועל מגוון התחומים בהם הצטיין כשלמד בשלוש השנים האחרונות בתכנית המצטיינים לפילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה של האוניברסיטה העברית.



״החוסר הגדול פה בבית יהיה מול אחיו ואחיותיו,״ אמרה לנשיא אם המשפחה, שרה. ״באותה מידה, הוא יחסר לנו כהורים. תמיד ידעתי שאפשר לשתף את מלאכי, להתייעץ איתו. הוא ידע להגיע לנסתרות הנפש של כל אחד מהילדים ולהיות מעורב בכל הפנים של חיינו", הוסיפה האם.



״כשמלאכי יצא לעולם היתה בו כזו מתיקות והבנו מיד כמה השם שלו הולם אותו,״ סיפרו הוריו בכאב.



ריבלין התייחס להחלטת המשפחה לתרום את אבריו ואמר כי היא "דוגמא ומופת לתעצומות הנפש המיוחדות שלכם". הוא פנה לאמו של מלאכי והוסיף: "את גיבורת אמת". בתגובה היא ענתה לנשיא: ״אם משהו יכול לצאת מהחידלון הנורא הזה ומהמוות הסופי הזה, לא היה לנו ספק שעלינו לעשותו״.



הנשיא לווה על ידי מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי, ושמע מהמשפחה ששכלה בעבר גם את אחיו הגדול של מלאכי, יצחק ז״ל, על כאב האובדן ועל ההתמודדות הקשה: ״אני יודע שהאל ינחם אותנו וכי ליד בור עמוק גדל הר גבוה. אנחנו נמצא את הדרך להמשיך את החיים. כשהמכתש הגדול נפער נראה שאין אפשרות לנחם אבל זה לא ככה, כל טיפה של נחמה מחזקת.״



הנשיא אימץ את אליעזר ובניו לליבו ואמר: ״לב כולנו אתכם כאן ואני מתפלל שנהיה כאן לצדכם בעוד הרבה שמחות שממתינות במעלה הדרך. ימי האבל הם ימים עמוקים מאוד שיש בהם גם עוצמה של ״התנערי, מעפר קומי״, ואנחנו כאן ללוות אתכם בקושי העצום הזה.״