האם המשטרה קרובה לפענוח רצח עו"ד יורם חכם. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (רביעי) עד ליום שישי את מעצרה של קארין אבוטבול רעייתו של ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול כחשודה במעורבות בחיסולו של עו"ד חכם בשנת 2007.



עוד קודם האריך בית המשפט בהסכמה את מעצרם של האחים אבי, אמיר וגיא אילוז בשישה ימים. מעצרה של חשודה נוספת אישה בת 61 הוארך בשלושה ימים, אולם בית המשפט נעתר לבקשת סניגורה והורה על איסור פרסום שמה בשלב זה.

כזכור, במסגרת חקירת פרשת 512 הקשורה לארגון הפשיעה של איציק אברג'יל התירה המשטרה לפרסם כי העבריין אסי אבוטבול המרצה עונש של 18 שנות מאסר והעצור במסגרת פרשת 512 חשוד במעורבות בחיסולו של עו"ד חכם. 


בבית המשפט נחשף כי אבוטבול מעורב בפרשה למרות שבמועד הרצח שהה בבית הסוהר כמו גם אלי אריש מירושלים שבאותה תקופה שהה מאחורי סורג ובריח ובמשטרה מעריכים כי היה מעורב בחיסול לרבות באספקת המטען.

נציין כי עו"ד חכם שימש כסניגורו של אבוטבול ובשלב מסויים פוטר על ידו בבושת פנים והושב לטפל בענייניו לאחר סולחה כביכול שקיימו ביניהם. עו"ד חכם יצא עם רכב הג'יפ שלו ובהגיעו לרחוב יגאל אלון בתל אביב התפוצץ רכבו באמצעות מטען חבלה רב עוצמה שהוצמד לרכב קודם לכן.
 
במשטרה מעריכים כי אבוטבול , קשור לחיסול ככל הנראה בשל אותו סכסוך עם עו"ד חכם וכן בשל העובדה שניהל לכאורה רומן עם אשתו של איש עסקים המקורב לארגון הפשע. באמצעות פרקליטו הכחיש אבוטבול קשר לאירוע אולם בשלישי בערב עצרו חוקרי היאחב"ל גם את רעייתו של אבוטבול וכן שלושה מאנשיו כחשודים במעורבות בחיסולו של עו"ד חכם.