בכירים בממשל בצרפת הכחישו היום (רביעי) כי הם נסוגים מהגשת התוכנית למועצת הביטחון של האו"ם הקוראת לפתרון שתי מדינות על בסיס גבולות 1967, בעקבות דבריו של בכיר פלסטיני ושל בכיר יהודי-אמריקאי.



"צרפת לא ויתרה", אמר דובר משרד החוץ הצרפתי במסיבת עיתונאים היום. "החלטת מועצת הביטחון תשמש לבסיס מוצק למשא ומתן חדש. אבל זה חייב להיות בהסכמת שני הצדדים ולאחר מכן התוכנית תיושם בפועל".



דברים אלו נאמרו לאחר שהדובר נשאל על הצהרתו של שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מאלכי, שאמר בראיון לתחנת רדיו פלסטינית, כי הצרפתים נסוגו מהרעיון שלהם להציג את תוכנית שתי המדינות לשני עמים, במידה רבה בגלל ארצות הברית והתנגדות ישראלית.



מלקולם הונליין, יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארצות הברית, אמר: "נפגשנו עם בכירים צרפתים והם אמרו לנו שהם שוקלים את העניין מחדש ושהם לא יציגו את התוכנית אם היא תעמוד בפני וטו אמריקאי".



"אני חושב שנאמר להם על ידי הפלסטינים ובוודאי על ידי ישראל שהם לא מעוניינים בזה", הוא אמר והוסיף: "אני גם חושב שהם מחפשים דרך חלופית לשמש בתפקיד מפתח".



עוד הוא אמר כי פתרון חלופי אפשרי הוא התערבות של צרפת, ארצות הברית, האו"ם, האיחוד האירופי, רוסיה וכמה מדינות אירופאיות וערביות גם כן. לדבריו: "הצרפתים רוצים להיות שחקן מרכזי במזרח התיכון. חלק מזה, אני מניח, קשור לתגובת אמריקה וחלק הוא רק הרצון שלהם להיות רלוונטים".