משפחתו של אברה מנגיסטו קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ליד ביתם באשקלון בה התייחסו לראשונה בפומבי למעבר של בנם לרצועת עזה והחזקתו בידי חמאס. אילן מנגיסטו, אחיו של אברה נשא דברים בשם המשפחה כשאמו לצידו, ואמר: "אחי הגדול בן ה-26 נעדר זה עשרה חודשים וחצה ככל הנראה את הגבול לעזה, ומאז נעלמו עקבותיו". 



"זהו מקרה הומניטרי קשה, הוא לא בקו הבריאות. בשמי ובשם משפחתי, כדי להשיב את אחי הביתה בשלום, אני מבקש מהקהילה הבינלאומית להתערב ולהפעיל את ההשפעה. אני מבקש מחמאס להתחשב במצבו של אחי ולשחררו. בשלב זה, אנחנו ננהג באיפוק וניתן לממשלה את הזמן. אני פונה לתושבי ישראל - נהגו באיפוק. אנחנו נודיע על המשך דרכנו בימים הקרובים.



איילי מנגיסטו, אביו של אברה, אמר מוקדם יותר בראיון לערוץ 2: "במשך עשרה חודשים השתיקו אותי, עכשיו לא ישתיקו אותי יותר. כשאדם בצבע אחר אפילו ביים את חטיפתו, כל המדינה קפצה. אני מבקש מהמדינה שתחזיר לי את הבן בשלום". 



לדבריו האב, עד שפנינה תמנו שטה התערבה בנושא אף אחד לא דיבר עם המשפחה.



ידיד המשפחה, אבי יאלו, אמר כי "מבחן התוצאה הוא זה שייקבע אם ההתנהלות היתה תקינה או לא. אם הוא יחזור שלם ובריא, נדע שההתנהלות היתה נכונה. אם לא, המדינה תצטרך לתת את התשובות, לא המשפחה".



יאלו דיבר על מחאת יוצאי אתיופיה בה הלכו חלק מהמפגינים עם החולצות עליהן כתוב "אברה מנגיסטו?". "בשתי ההפגנות האחרונות רצינו לעורר את המודעות. הסיפור ידוע כמה חודשים, אנחנו יודעים שהוא בעזה, לא יודעים את מצבו ואף אחד לא סיפק תשובות. כל הסיפור הזה הוצנע בתקשורת בגלל צו איסור הפרסום ואני יכול להבין את המורכבות, המשפחה מחכה, מחפשת ורוצה שהציבור יירתם ויסייע".



"זה לא שייך לקהילה האתיופית, אלא לחברה הישראלית בכללותה", אמר יאלו. "מדובר בבחור אתיופי, אבל הוא כמו כל אזרח אחר במדינה הזאת. הלכנו עם החולצות האלה, כדי שהתקשורת תפעיל לחץ, אבל היא בחרה ללכת עם הממסד. מה שהמשפחה תחליט לעשות, אם לצאת למחאה או לא, הם יחליטו. אנחנו מגבים אותם. 



עוד אמר יאלו: "אני יכול להניח שלמדינה היה רצון לא לתת כלים לחמאס או למי שלא יהיה בצד השני, שהמשפחה לא תפעיל לחץ על המדינה". לטענתו, ההתנהלות של המדינה מעלה תהיות וסימני שאלה: "מעניין לדעת מה גרם לכך, איך המערכת הביטחונית לא הצליחה לעצור אותו מלעבור לצד השני".



יאלו הוסיף כי המשפחה לא יודעת למה הוא עשה את זה. "רק מהגורמים הממסדיים הבנו שאברה נמצא בעזה. אף אחד לא יודע. המערכת הביטחונית סיפרה לשב"כ מה קרה שם. המידע המועט לא היה כזה שסיפק תשובות. המדינה עשתה מניפולציות וגרמה להם להבין שאסור שהדבר הזה ייצא לאור, כי זה יסכן את חייו".



לדבריו, המשפחה כואבת, פגועה, היא לא יודעת מה לעשות. ,"האמא רק רוצה את הבן שלה בחזרה, זה מה שהיא רוצה, אין לה שום רצון לעורר מהומת עולם".