המטוטלת סביב שיחות הגרעין בווינה בין איראן והמעצמות נמשכת, ונראה כי המלחמה הפסיכולוגית בין הצדדים רק מתגברת.



נשיא ארצות הברית ברק אובמה איים היום (חמישי) כי הוא יחזיר בחזרה לוושינגטון את המשלחת האמריקאית לשיחות הגרעין בווינה, "אם המו"מ, שכבר הוארך מספר פעמים, לא יהפוך להיות מועיל". כך נאמר היום בהודעה שהוציא הבית הלבן. 

"האמת היא שאנו מאוד ברורים לגבי הציפיות שלנו מההסכם הסופי, וזה הופך ללא סביר את האפשרות שהשיחות יארכו עוד שבועות רבים", נאמר בהודעה. "אבל, לא הייתי ממהר להסיק מקנות לגבי התוצאה הסופית", הוסיף דובר הבית הלבן ג'ף ארנסט.  


אתמול אמר אובמה כי הסיכויים להגיע להסכם גרעיני עם איראן "עומדים על פחות מ-50-50". אובמה ניסה להרגיע את הסנאטורים הדמוקרטים כשאמר כי הוא לא יקבל עסקה רעה, זאת לדברי סנטור אמריקאי שהשתתף בכינוס בבית הלבן.



הסנטור דיק דרבין, אמר על אובמה: "הוא דיבר על הסיכויים שהוא חושב כי ההסכם ייצא לפועל בשלב זה ובנוסף הוא אמר כי לא יסכים להסכם שהוא יחשוב שהוא חלש או בלתי ניתן לאכיפה".



אובמה גם דן בכינוס עם עמיתיו בסנאט, על מאבקו הקרוב על חשבון הוצאות, שינוי האקלים ונצחון בית המשפט האחרון לרפורמה שלו "אובמה-קר" (Obamacare).



בתחילת השבוע, קרי אמר כי "ישנה התקדמות משמעותית לעבר הסכם גרעין בין איראן לארצות הברית. עם זאת, עדיין יש מספר נושאים חשובים שטרם נפתרו וקרי איים כי וושינגטון תעזוב את השיחות אם תיאלץ".