כשבוע וחצי לאחר ההשבתה הארצית של בתי הספר היסודיים ולאחר תחילת החופש הגדול, ממשיך פורום ועדי ההורים היישוביים במחאה בנושא הצפיפות בכיתות. הפעם המחאה עברה אל מול ביתו של שר החינוך, נפתלי בנט.



40 הורים התייצבו הערב (שבת) מול ביתו של שר החינוך ברעננה כדי להקים כיתת לימוד מדומה. ההורים, שהם יושבי ראש הוועדים היישוביים, הביאו לוח וערכו שיעור בדמוקרטיה. הם דיברו על מצב הצפיפות בכיתות והזמינו את שר החינוך לשוחח עמם.



נציג הפורום בוועד ההורים של שער הנגב ומפיק האירוע, איתי לביא, סיפר: "כל הורה הגיע עם כיסא מביתו, ישבנו עם מסכות על הפנים והזמנו את השר לתת לנו שיעור". הוא קרא למיצג "הכיתה שלנו - מחזה ישן ומחודש על פי המחזאים: שרי החינוך לשעבר, לימור לבנת, גדעון סער ושי פירון". לדבריו, "אלה שרי החינוך שהבטיחו רפורמה וצמצום מספר הילדים". הוא טען כי "אם שר החינוך לא יבוא להידבר עמנו, נקיים שיעור בעצמנו".



"חטיבת הביניים בגני תקווה היא בין העמוסות בארץ", טען יניב שחר, יו"ר ההנהגה בגני תקווה, "משרד החינוך רוצה בשנה הקרובה לאחד את כיתות א'-ג' ולעלות את מספר התלמידים בכיתה מ-27 ל-37. אנחנו, ההורים, לא נקבל שום קומבינה, פתרון זמני או פתרון ביניים בנושא".




"מיצג הכיתה שלנו", מחאת ההורים מול ביתו שר החינוך. צילום: אבשלום ששון


יו"ר הנהגת ההורים ברעננה ונציג הנהגת ההורים בפורום וממארגני ההתכנסות, רון סגל, אמר: "אנו מצפים שמשרד החינוך בשיתוף פורום ההורים, יגבש ויקבל החלטות מיידיות בנושא הצפיפות בכיתות, אלה יהוו אמירה ובשורה לקראת שנת הלימודים הבאה". הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים שההורים ברחבי הארץ ידעו שאנחנו לא רדומים ולא ננוח עד שנשיג את צמצום מספר הילדים בכיתות".



כזכור, לפני כשבועיים דרש הפורום מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את התערבותו המיידית בבדיקה מדוע לא יושמו החלטות הממשלה מ-2008, שהמליצו על 32 תלמידים בכיתה, אולם עד כה לא התקבלה תשובה לשאלה זו. בימים הקרובים נערך הצוות המשפטי של הפורום להמשך הליכים משפטיים בעניין.