בבית המשפט המחוזי בתל אביב הגיש היום (שלישי) כתב אישום כנגד ראש עיריית אור יהודה יוסף, המייחס לו 25 אישומים ובכללם עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה ללא הסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, מעשה מגונה תוך שימוש בכוח, עבירות על חוק למניעת הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ושיבוש מהלכי משפט וחקירה.



בכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד רחלי חזן-פלדמן, מפרקליטות מחוז תל אביב, נטען כי החל מחודש מאי 2007 ועד לחודש יוני 2015, במשך למעלה משתי קדנציות, כיהן הנאשם כראש עיריית אור יהודה. בתקופה זו, ניהל הנאשם את העירייה ביד רמה והטיל חתתו על עובדי ועובדות העירייה.



עוד נטען כי, כאשר מי מהעובדים לא נעתר לדרישותיו, דאג הנאשם לא פעם לבוא עמו חשבון, על ידי כך שביצע כלפיו פעולות נקמניות במסגרתן סילק, פיטר, ביטל פרויקטים ושלל תקציבים וזאת כדי לפגוע בעובד שהמרה את פיו.



עוד מובא בכתב האישום, כי במהלך התקופה האמורה ובאופן שיטתי ניסה ופעמיים אף הצליח הנאשם לקיים קשרים מיניים עם נשים רבות, במצב משפחתי ובגילאים שונים ומגוונים, אותן פגש במהלך עבודתו.



כחלק מכתב האישום נטען כי "ביום ה-26.6.13 כינס הנאשם ישיבת מועצת העיר והציע מספר שמות לאיזור תעשיה חדש. כל השמות שהציע הנאשם נבחרו מיד ברוב קולות, ללא דיון מהותי. השמות שהציע הנאשם היו: רחוב שירת הזמיר, רחוב משה גניש, רחוק אופק ורחוב באלי. הנאשם לא הסביר מדוע בחר בשמות אלו ולא נשאל על כך". 

הטענות העיקריות, על פי כתב האישום הן באשר לשם "באלי", שככל הנראה נחשב לשם החיבה שבו נהג יוסף לכנות את אחת המאהבות שלו, כשהגדיל לעשות והבטיח לה, לכאורה, כי הוא יסכים לקרוא לשם של רחוב על שמה.



הנאשם כך נטען הסתפק בעובדה שהנשים מצאו חן בעיניו ולא חיכה לכך שהוא ימצא חן בעיניהן כדי לגעת בגופן ללא הסכמתן, ללטף אותן במקומות שונים ואף לנשקן. "הנאשם עשה כן פעמים רבות בלשכתו בעירייה וכן במקומות שונים וזאת על אף שנשים רבות לא הסכימו לביצוע המעשים האמורים ופעמים רבות אף ניסו לגרום לו לחדול ממעשיו" נכתב בכתב האישום.



עוד עולה כי כדי לגרום לנשים העובדות עימו לקיים עמו קשרים אינטימיים, ניצל ראש עיריית אור יהודה הפורש את מעמדו ותפקידו וביצע שורה של מעשי מרמה והפרת אמונים, תוך שפעל במספר דרכים.



כתב האישום מתאר כיצד נהג הנאשם להיטיב עם הנשים שנעתרו לו, על ידי כך שגנב בעצמו, או באמצעות אחרים שמילאו את הוראותיו, נכסים שהגיעו אליו מכוח תפקידו כראש העירייה, או לעירייה, לרבות מחשבים אישיים, שוברי שי וכן טובות הנאה אחרות שנרכשו מתקציב העירייה או שנועדו לצורך פעילות העירייה.



יוסף כך עולה מכתב האישום חילק רבים מהכספים הללו למקורביו, לבני משפחתו ולעושי דברו בעירייה. בנוסף, הורה הנאשם על שיפוץ מפואר של לשכות הנשים שנעתרו כאמור לדרישותיו, או "נשים אותן רצה לרומם, זאת מתקציב העירייה ופעמים רבות על חשבון תקציבים שנועדו לצרכים אחרים. הנאשם אף נהג להזמין את הנשים לסעוד איתו במסעדות שונות וכן נהג לצרפן לטיולים בהם השתתפו מקורביו או גורמים שונים בעירייה, או לטיולי גיבוש של עובדי העירייה במימון העירייה" נכתב.



יוסף, ניצל את מעמדו כדי לקדם עובדות בעירייה שהיו בקרבתו וזאת לעיתים למרות שהתפקיד שיועד להן לא תאם את כישוריהן כלל. עוד נטען כי במקרים מסויימים היה ראש העירייה מפטר עובדים אחרים כדי לקלוט את אלו שהוא חפץ ביקרם ללא כל הצדקה עניינית.



במקביל להגשת כתב האישום, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על הארכת התנאים המגבילים שהוטלו על יוסף עם שחרורו ממעצר.