יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 עצרה שלושה ישראלים, החברים על פי החשד בפורום אינטרנטי מחתרתי ומבצעים במסגרתו מגוון רחב של עבירות על פי חוק המחשבים ועבירות נוספות, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.



במסגרת החקירה, נעצרו שלושת הישראלים, ומחשבים וחומרי מחשב שהיו ברשותם נלקחו לצרכי חקירה.



הישראלים מצטרפים ל-28 החשודים שנעצרו ברחבי העולם. בהצטרף מבצע זה לפעילויות קודמות של רשויות האכיפה בעולם, נעצרו ונחקרו עד כה בסך הכל כ-70 חברים בפורום המחתרתי.



פרטיהם של שלושת הישראלים שנעצרו אסורים בפרסום על ידי בית המשפט. מעצרם הוארך עד יום ראשון.




צילום: חטיבת דוברות המשטרה


על ההיבט הישראלי בפרשה פיקדה יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ובשת״פ עם נציגי ה-FBI בישראל. הפעילות המבצעית נוהלה בחדר המצב של יחידת הסייבר הארצית, תוך סנכרון עם מערכות של כלל רשויות האכיפה אשר השתתפו במבצע.



כחלק מהפעילות החקירתית, הושבת אתר האינטרנט המחתרתי darkode.com ובוצע גל מעצרים וחיפושים בו זמנית בכל 18 המדינות שהשתתפו. האתר, הפועל משנת 2008, הוקם לצורך חבירה של האקרים מכל העולם במטרה לבצע שורת עבירות פליליות בתחומי המחשב והמרמה. ההצטרפות לפורום נעשית באופן מוקפד ובררני והתקשורת בין החברים מבוצעת באופן מסווה ומתוחכם.



במבצע הבינלאומי, שהינו המאמץ הבינלאומי המתואם הגדול ביותר עד כה של רשויות האכיפה בתחום הפורומים האינטרנטיים הפליליים, נטלו חלק לצד יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, רשויות אכיפה בארה״ב, ברזיל, הודו, דנמרק, קרואטיה, לטביה, מקדוניה, רומניה, סרביה, שוודיה, בריטניה, פינלנד, קנדה, אוסטרליה, קוסטה ריקה, קפריסין וניגריה והתיאום הכולל בוצע כאמור על ידי ה-FBI.