רצח מזעזע במהלך שוד: חקירה של מחלק פשעים ביחידה המרכזית (ימ"ר) הביאה לפענוח מקרה הרצח של החקלאי דוד בר קפרא ז"ל, תושב רחובות, בכרם הענבים שלו בשדות מושב פדיה. 
 על פי החשד, מוג'אהד דאר עאצי ועלאא דאר עאצי, פלסטינים מבית ליקיא, היכו את בר קפרא לאחר שדרשו ממנו כסף, פצעו אותו באורח אנוש, ולאחר מספר שעות הוא מת מפצעיו בבית החולים אסף הרופא. 


אחד החשודים ברצח בבית המשפט. צילום: חטיבת דובר המשטרה 

גורם בשב"כ מוסר כי הרצח הוא על רקע פלילי ולא לאומני. "רצח נתעב זה מצטרף לשורת מקרים נוספים בהם נרצחו ישראלים על ידי  פלסטינים על רקע  פלילי בשנים האחרונות - דוגמת רצח אברהם בן ציון ז"ל במהלך שוד אלים בדצמבר 2014 בצומת אלון" מסר הגורם.

היכו אותו במקל והותירו אותו להתבסס בדמו
שני החשודים נעצרו למחרת הרצח בבית ליקיא והועברו לחקירה ומעצרם הוארך מעת לעת. מממצאי חקירת מחלק פשעים בפיקודה של רב פקד ענת קצב עלה כי החשוד מוג'אהד הועסק על ידי בר קפרא כחודשיים לפני הרצח ועזב את עבודתו. בלילה שלפני הרצח, הגיע מוג'אהד יחד עם בן דודו עלאא מירושלים וישנו במטעים באזור מושב פדיה. 

ביום הרצח, סמוך לשעה 11:30 צפו מרחוק בסוחר שהגיע לקנות ענבים מבר קפרא. לאחר שהסוחר עזב את המקום ניגשו שני החשודים לבר קפרא ודרשו כסף. במקום התפתח עימות בין בר קפרא לשני החשודים, במהלכו הוכה במקל בכל חלקי גופו. שני החשודים נמלטו מהכרם כשהם מותירים את בר קפרא מתבוסס בדמו ולאחר שלא מצאו כסף על גופו. 

זמן קצר לאחר מעצרם הובאו שני החשודים על ידי חוקרי ימ"ר מרכז לכרם הענבים של בר קפרא ושחזרו את הרצח. מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן שיבח את חוקרי הימ"ר בפיקודו של ניצב משנה מוטי אדרעי, וציין כי נחישות הצוות החוקר ומקצועיותו הובילה לפענוח התיק תוך זמן קצר ולמעצר החשודים. 
היום יובאו שני החשודים  לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשל"צ, במהלכו תוגש נגדם הצהרת תובע על הכוונה להגיש בעניינם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.