למרות שהמשטרה טענה כי מקרה הרצח של החקלאי, דוד בר קפרא ז"ל, שנרצח לפני שלושה שבועות במושב פדיה, נעשה על רק פלילי ולא לאומני, במשפחתו טוענים אחרת.



טליה כרמי, בתו של דוד בר קפרא, טענה הערב (חמישי) בראיון בתוכנית "שש" עם עודד בן עמי בערוץ 2, כי דברי המשטרה אודות הרצח אינם נכונים.


בראיון אמרה כרמי כי "הטענה שמדובר ברצח פלילי לא מתיישבת עם הראיות שהגיעו לידיעתנו".



למרות ששני העצורים, מוג'אהד דאר עאצי ועלאא דאר עאצי, שוהים בלתי חוקיים בני 21 החשודים ברצח, הודו בחקירתם שניסו לשדוד את הקורבן, טוענת כרמי כי יש הרבה שאלות שנותרו עדיין פתוחות אודות המקרה: "שאלנו את החוקרת האם היה לחשודים סכסוך מוקדם עם אבי או חוב כספי והיא אמרה לא היה כזה. הוא קיבל מהלומות חזקות בכל חלקי גופו. הוא היה אדם קשיש והם בשנות ה-20 לחייהם, אם באמת זה היה שוד, הם יכלו האחד לאחוז בו והשני לחפש בגופו את הפריטים שרצו לשדוד".



היא הוסיפה כי "החשודים עקבו אחריו יום קודם, לכן הם שהו בכרם בו עבד. אילו זה היה שוד אם היו מחכים לסוף יום העבודה והיו מקבלים פדיון מתאים".


לשאלה מדוע זה חשוב למשפחה כי ייקבע שהרצח נעשה על רקע לאומני, ענתה: "השניים חשודים כי הם פעילים בארגון טרור, אז אי אפשר לומר שהרצח הוא שוד שהסתבך".



כזכור, היום פורסם כי חקירה של מחלק פשעים ביחידה המרכזית (ימ"ר) הביאה לפענוח מקרה הרצח של החקלאי דוד בר קפרא ז"ל. הרצח בוצע בכרם הענבים בו עבד בר קפרא.



הימ"ר פרסמו כי על פי החשד, מוג'אהד דאר עאצי ועלאא דאר עאצי היכו את בר קפרא לאחר שדרשו ממנו כסף, פצעו אותו באורח אנוש, ולאחר מספר שעות הוא מת מפצעיו בבית החולים אסף הרופא.



גורם בשב"כ מסר כי הרצח הוא על רקע פלילי ולא לאומני: "רצח נתעב זה מצטרף לשורת מקרים נוספים בהם נרצחו ישראלים על ידי פלסטינים על רקע פלילי בשנים האחרונות - דוגמת רצח אברהם בן ציון ז"ל במהלך שוד אלים בדצמבר 2014 בצומת אלון".