גורמים במשרד לביטחון פנים תקפו היום (שלישי) את משרד התחבורה לאחר עימות בין שר התחבורה, ישראל כץ, לבין השר לביטחון פנים, גלעד ארדן על רקע דיון בעניין הרכבת הקלה.
על פי גורמים במשרד הפנים, הם נדהמו מהחלטת נציגי משרד התחבורה להחרים את הדיון. "לעניין הרכבת הקלה יש השלכות אדירות מבחינת המשרד לביטחון פנים. דברים שבגללם יכול להיווצר כאוס גדול כמו פקקים, עומסים יוצאי דופן וצירים שאולי אפילו ידרשו פינוי ואנחנו נצטרך לטפל בהם, אמרו הגורמים במשרד לביטחון פנים.
לשם הדוגמה טוענים הגורמים כי "אמורים היו להיות 36 חניונים ציבוריים ורק שלושה מוכנים. בנוסף, עד עכשיו לא הוכשרו נתיבי תחבורה ציבוריים כדי להקל על העומס".

הגורמים ציינו כי בעקבות בעיות אלה זומנו נציגי משרד התחבורה ונת"ע לדיון: "מי שצריך להיות ברחובות ולהזרים את התנועה בסוף זו המשטרה. יש למשל תוספת גדולה של שוטרים שנדרשת, אבל תהליך ההכשרה לכל שוטר אורך חצי שנה. מדובר בנוחיות של אזרחי המדינה וזו חובתה ואחריותה הישירה של משטרת ישראל. מעבר לכוח אדם המוקצה, תפקידנו לדאוג שכל הגורמים הממשלתיים יעשו מה שסוכם שהציבור לא ימצא עצמו תקוע בפקקים".
כזכור, ארדן הודיע הבוקר כי הוא מתכוון לקיים דיון במהלך היום בנושא הסדרי התנועה לקראת תחילת העבודות בתוואי הרכבת הקלה בתל אביב והמשמעויות הצפויות בגין עבודות אלו. מטרת הדיון תהיה לבחון את מוכנות כלל הגופים לתחילת העבודה בתוואי הרכבת הצפויות לתחילת אוגוסט והאם ניתן לאפשר את ביצוע העבודות כבר בתחילת אוגוסט כפי שמבקשת חברת נתיבים עירוניים.
מתברר כי הדבר נעשה ללא תיאום עם משרד התחבורה, האחראי העיקרי לנושא. הדבר עורר זעם רב בלשכתו של שר התחבורה, שם הבהירו באופן ברור: "אנחנו נדאג שלא משרד התחבורה, לא נת"ע (החברה שאחראית על בניית הרכבת הקלה) ולא משרד האוצר יהיו בדיון הזה". 
שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ, כתב לארדן וביקש לבטל את הישיבה שתיכנן: "מאחר ונושאי הישיבה חורגים לחלוטין מתחומי אחריותך. האחריות להקמת הרכבת הקלה מוטלת עליי ועליי בלבד, העבודות לא יעוכבו ויתחילו בדיוק ב-2 באוגוסט. כל הגורמים  המעורבים בנושא הרכבת הקלה נערכו וגם המשטרה עודכנה". גורם בכיר במשרד אמר בכעס למעריב אונליין כי "המשטרה קיבלה 168 תקנים חדשים בזכותנו".