ח״כ גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי, קיימה היום (שלישי) סיור בקריית ארבע, במערת המכפלה וביישוב היהודי בחברון.



הסיור החל בביקור במרכז היום "והדרת" המחבר בין תלמידי הישיבה התיכונית בקריית ארבע חברון לאזרחים הוותיקים. השרה גמליאל למדה בשיחה עם התושבים על מגוון הפעילויות המתקיימות במקום.



בביקור שערכה בבית הוריו של קצין צה״ל בניה שראל ז״ל, שנפל במבצע צוק איתן והאזכרה לציון שנה לנפילתו נערכת היום, אמרה השרה גמליאל כי בקרוב יפתח, בשיתוף עם מועצת קרית ארבע, מרכז צעירים למנהיגות ע״ש בניה שראל. ״אני מכירה את סיפור חייו, גבורתו ומנהיגותו של בניה שנפל על הגנת המולדת. אין לי ספק שפתיחת המרכז למנהיגות על שמו תתרום לחינוכם ולעיצובם של עוד צעירים רבים שילכו בדרכו וימשיכו את מורשתו של שראל״.



בביקור במערכת המכפלה אמרה השרה גמליאל כי בקרוב תצא לדרך תוכנית סיורים למערת המכפלה המיועדת לאזרחים ותיקים לחיזוק המורשת וההיסטוריה של עם ישראל.



השרה גמליאל: ״אין חיבור טבעי יותר בין אבותינו ואמותינו ההיסטוריים שבזכותם אנו כאן ובין הורינו מולידנו כיום. הביקורים למערת המכפלה יחזקו את המורשת ואת הקשר של העם לאתרים הקדושים ליהדות ויבטיחו את אחיזתם לעד״.



מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע-חברון, אמר כי "החלטת השרה גמליאל לשים את קרית ארבע חברון על המפה בדומה לנגב והגליל בנושא הסיורים של האזרחים הוותיקים, מהווה חיזוק נוסף לאחיזתנו הטבעית באדמת אבותינו והחלטתה מהווה המשך טבעי להתיישבותנו בעיר האבות".