באופוזיציה צוהלים: "מפלה לקואליציה":  הצעת חוק של ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו), מהאופוזיציה, שנתמכה על ידי הליכוד והבית היהודי,  שבאה לקבוע כי ניתן יהיה לפסול מועמדות לכנסת של מועמד בשל התבטאויות בעד תמיכה במאבק נגד מדינת ישראל נפלה ברוב של 41 מתנגדים מול 38 תומכים.
 
מרכזת האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "זה עוד ניצחון לאופוזיציה. הפלנו חוק גזעני ושוב בלמנו את קואליצית הימין הקיצוני. יש אלטרנטיבה לממשלה".
 
קודם להצבעה הביעה שרת המשפטים איילת שקד תמיכה בהצעת החוק ואמרה: "כיום מועמד המבקש להתמודד לכנסת נבחן רק ביחס לפרמטר אחד והוא מעשיו הממשיים. בכל הקשור להבטאויותיו לא ניתן כיום המשקל הרואי ומועמד לכנסת לא ייפסל בשל אמירותיו".
 
שרת המשפטים ציטטה את "נאום השהידים" המפורסם של ח"כ אחמד טיבי, כינתה אותו מזעזע ואמרה: "החגיגה הזו תגמר. ח"כ שיתבטא כך לא יוכל לכהן בכנסת. הסיפור הזה חייב להיפסק. החוק חייב להכיר בכך שגם אמירות כשהן לעצמן משלהבות את הטרור וחותרות תחת קיומה של מדינת ישראל החופשית. טרוריסט הוא לא רק זה שבצע את הפיגוע הוא גם זה שמשלבה את ההמונים לבצע פיגוע".
 
אלא שבקואליציה אומרים כי לא מדובר בניצחון לאופוזיציה: "זה בכלל חוק של האופוזיציה ולא של הקואליציה. שרון גל הוא ח"כ באופוזיציה. למרות זאת הקואליציה קיבלה חופש הצבעה בנושא וכל סיעה הצביעה לפי רצונה. הח"כים  שנכחו בהצבעה מטעם הליכוד הצביעו בעד".