הפתעה לא צפויה לקצין מג"ב שעצר הערב (ראשון) רכב מסחרי לבדיקה לאחר ששראה כי הוא נוסע בצורה מחשידה. רפ"ק אופיר דהרי, מפקד כפרי נגב, בדק את נהג הרכב וגילה כי הצעיר בשנות ה-20 לחייו מעולם לא הוציא רשיון נהיגה.



אך בזאת לא הסתיים האירוע. דהרי גילה כי בחלקו האחורי של הרכב נדחסו לא פחות מ-23 שוהים בלתי חוקיים, כשברשיון הרכב כתוב שמותר להסיע בו עד שמונה נוסעים. הנהג אף הוריד את כסאות הרכב כדי הכניס כמות גדולה יותר של אנשים.



הנהג ושאר החשודים הועברו להמשך טיפול חקירות ימ"ר דקל מג"ב דרום שם צפויים לבקש את הארכת מעצרו של הנהג.



רפ"ק דרהי אמר: "לוחמי משמר הגבול מכירים היטב את ניסיונות דרכי העברת השוהים הבלתי חוקיים לצערי גם תוך סיכון חייהם של המסתננים וגם של האזרחים אשר נוהגים בכבישים, גם במקרה זה כמו ברבים אחרים ערנות מנעה אסון במקרה של תאונה, נמשיך לפעול בכדי למנוע הימצאות השוהים הבלתי חוקיים, מתוך הבנה שעבירה זו מגלמת בתוכה סכנות הן במישור הפלילי והן במישור הביטחוני".



מהמשטרה נמסר: "כבכל ימות השנה לוחמי משמר הגבול, משטרת ישראל משקיעים את מירב המאמצים והמשאבים על מנת למנוע כניסת שוהים בלתי חוקיים אשר עוברים ללא בידוק ביטחוני לשטחי מדינת ישראל, האירועים הביטחוניים האחרונים בהם הייתה מעורבות של שוהים בלתי חוקיים בטרור הינם דוגמה לחשיבות של פעילות זאת. מבצע זה הינו חלק ממבצע רחב היקף לאיתור ומעצר של שוהים בלתי חוקיים בכל קו התפר. הפעילות נעשית בדגש על מחוללי הפשיעה אשר מעסיקים מסיעים ומלינים את השוהים הבלתי חוקיים וחשודים בעלי רקע בטחוני ופלילי".