השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיע בצהריים (שישי) לכותל המערבי כדי לעמוד על ההיערכות של משטרת מחוז ירושלים לתפילות יום שישי.

 ארדן התייחס לפיגוע שארע הלילה בכפר דומא ולהשלכות שעלולות להיות לו על האירועים בבירה: "משטרת ישראל נערכת במלוא העוצמה והמקצועיות למנוע הפרות סדר. אנחנו נמצאים ביום מאד מאד מתוח ורגיש. ירושלים היא העיר המורכבת ביותר בעולם לניהול ביטחוני. ראינו בימים האחרונים קריאות של חמאס וארגוני טרור נוספים ליום זעם, בלי קשר לאירועי הלילה שהגבירו הרבה יותר את המתיחות והרגישות, ולכן אני מסייר כאן יחד עם מ"מ המפכ"ל".

 "האווירה מתוחה ואני מקווה שהיום יעבור בשקט", אמר השר והוסיף: "אני קורא למנהיגים לקרוא לרוגע, למתינות ולדו קיום. יש לנו כחברה הרבה לקרים להפיק. לצערנו זה לא אירוע ראשון או יחיד. הוא מצטרף לשרשרת אירועים שמכתימים את כולנו. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש כי הסימנים מראים שאת הפיגוע ביצעו יהודים".

 "אני חוזר ואומר: עם שילדיו נשרפו בשואה, צריך לעשות חשבון נפש גדול אם ממנו יוצאים אנשים ששורפים בני אדם".

 השר לביטחון פנים התייחס לבדיקה סביב היערכות המשטרה למצעד הגאווה בו נדקרו שישה בני אדם על ידי ישי שליסל: "הוקם צוות בדיקה שיבדוק את המשטרה, את ההשלכות של המקרה, את התפקוד של הגופים השונים, כמו המודיעין, ההתנהלות מול שב"ס, חגורת האבטחה והתנהלותה בשטח. הכל ייעשה בשקיפות ובפתיחות. אין לנו כוונה לטייח, יש לנו כוונה לשפר ולהשתפר".

 ארדן ביקש להזכיר כי כמו שיש צבא אחד ישגם רק משטרה אחת. "לפני שממהרים לשפוך את התינוק עם המים, צריך לזכור שהמשטרה עובדת מאד קשה. צריך להסתכל המלאה ועל המורכבות של של העבודה שהם עושים כאן".

בתוך כך, המשטרה העלתה את רמת הכוננות לרמה מבצעית ג', זאת בתום הערכת מצב שקיים מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו.

בתוך כך, אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו במוקדי הבילוי השונים ובריכוזי הקהל וכן יתוגברו מוקדי ה-100 במטרה לתת מענה אבטחתי נדרש והעלאת תחושת הביטחון של הציבור, לצד טיפול בתחום הסדר הציבורי והתנועה.

ראש אג"מ, ניצב אהרון אקסול הנחה באמצעות חטיבת המבצעים על תגבור מחוזות בהתאם להערכת המצב וכן על פעילות מוגברת כנגד שוהים בלתי חוקיים, בדגש על אכיפה ממוקדת כנגד מסיעים, מלינים ומעסיקי שב"חים, בדגש על אכיפה מוגברת לאורך קו התפר.