סוף עצוב למצעד הגאווה. שירה בנקי, הנערה בת ה-17, שנפצעה באורח קשה ולאחר מכן הוגדרה כפצועה אנוש במצעד הגאווה, נפטרה היום (ראשון) מפצעיה, לאחר שגופה לא הצליח להתמודד עם הפגיעות שספגה במהלך האירוע.



כזכור, הנערה נפגעה לאחר שהדוקר, ישי שלייסל, ששוחרר מהכלא רק כשלושה שבועות לפני המצעד, הצליח להסתנן אל המצעד, שלף סכין ופגע בשישה צועדים. הנערה התמוטטה מיד במקום ובמשך הימים האחרונים נאבקה על חייה. היום, כאמור, נודע כי היא נפטרה למרות מאמצי הצוות הרפואי. משפחתה הסכימה לתרום את איבריה ובהמשך הערב צפויה לפרסם הודעה.



בימים האחרונים נאבקו הרופאים על חייה בבית החולים, לאחר שמצבה הוגדר אנוש והיא נותחה בשעות הלילה בבית החולים שערי צדק בבירה. לאחר הניתוח היא הועברה לבית החולים הדסה עין כרם, שם נלחמו על חייה.



האירוע גרר גינויים רבים מאוד מכל קצוות הקשת הפוליטית ופתח בדיון סוער בקרב רבים בחברה הישראלית. מעצרו של הדוקר הוארך ב-12 ימים וכעת הוא יואשם ככל הנראה גם ברצח. שליסל עצמו טען במהלך הדיון להארכת מעצרו כי הוא לא מכיר בסמכותו של בית המשפט הישראלי וכי הוא מתכוון לייצג את עצמו.



על פי דיווחים, שליסל עצמו הפיץ בשבוע שעבר מכתב, בו טען כי ישנה חובה לעצור בכל מחיר את מצעד הגאווה: "בעוונותינו הרבים שוב רוצים הרשעים לעשות מצעד של תועבה, דווקא בעיר של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא למען טמא את מקדשו ולחלל את שם קודשו ביום חמישי. הם תמיד מחפשים להגדיל את החרפה ואת חילול השם. הם רצו לעשות מצעד ענק בירושלים ואז בזכות משאת הנפש של עם ישראל ביטל הקדוש ברוך הוא את כוונתם. ואז הם רצו לעשות מצעד עולמי ולחלל את שמו בכל העולם".