לפני כמה ימים הודיע שר האוצר משה כחלון כי יפעל להוזלת מחיר העוף הטרי והקפוא בכ־20% על ידי פתיחת השוק לתחרות. מגדלי העופות מיהרו להתנגד למהלך ואמרו כי הדבר יפגע בהם כלכלית ויגרום לנזק בעיקר למשקים הקטנים, אכל כעת גם כצד השני של המתרס מבקרים: פעילי זכויות בעלי החיים פתחו ב״מחאת האפרוחים״ נגד הרפורמה החדשה בענפי הפטם, בטענה שהיא תוביל להצפת השוק בעופות וליצירת היצע גדול מהביקוש, וכך ייגרם מוות מיותר לאפרוחים.
"המשמעות האמיתית של ביטול ההסדרה שמונעת את העודפים היא לא החיסכון לצרכן, אלא שייתווספו לתעשייה יותר מ־20 מיליון אפרוחים בשנה. זה כאילו שייקחו את כל הצמחונים במדינה ויהפכו אותם לאוכלי בשר", אמר העיתונאי ופעיל זכויות בעלי החיים רונן בר המוביל את המחאה. "כיום קיים איזון בין מספר העופות הנמכרים למספר שהציבור צורך, ברגע שזה יופר והשוק יוצף, יישארו עופות ללא קונה שנהרגו לחינם. אפרוחים זה לא נייר טואלט, אם המגדלים לא יצליחו למכור את הסחורה שלהם הם לא יהיו המפסידים היחידים אלא בראש ובראשונה בעלי החיים", הוסיף בר.
לפני שלוש שנים נחתם הסכם בפיקוח מועצת הלול שתיאם כמויות גידול אפרוחים בין מגדלי הפטם, לאחר שנוצרו עודפים גדולים של עופות בשוק שהביאו לסגירתם של רבים מהעסקים הקטנים. במסגרת הרפורמה יבוטל ההסכם. ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "כ־9% מהוצאותיו של משק בית ישראלי הן עבור בשר עוף, בהקשר זה, ניתן לראות כי בקרב אוכלוסיות חלשות הוצאות אלו אף גדולות יותר. על כן, מטרת הרפורמה היא לבטל את הקרטל המתקיים בשוק כדי להוריד את המחירים לצרכן. ביטול הקרטל לא צפוי להוביל להצפת השוק אלא לתחרות בין השחקנים הקיימים במשק לצורך עידוד התחרות והפחתת המחירים".

את פעילי זכויות בעלי החיים זה לא משכנע, והם מתכוונים לצאת למאבק שיימשך לאורך החודש הקרוב: "נילחם בהרג הסתמי של עשרות מיליוני אפרוחים", הבטיח בר והוסיף: "אתמול פתחנו עמוד למחאה בפייסבוק, ובמהלך השבוע הקרוב נתחיל לקיים הפגנות בשטח ופעולות נוספות".